Siirry sisältöön

STEP 3. Kuvaile hankinnan tavoitteet

Kuvaile tavoitteet, mitä haluatte hankinnalla saavuttaa. Hankinnan tavoitteet kannattaa kuvata markkinakartoitusaineiston taustatiedoissa (kts. mallipohja 1).

Mallipohja_1_Kutsu_ennakoivaan_markkinakartoitukseen (docx) (26.1 KB)

Tavoitteista tulisi käydä ilmi, mitkä strategiset linjaukset ohjaavat hankintaa, minkä laatuista tuotetta tai palvelua ollaan hankkimassa, mitä sopimukselta odotetaan ja minkälaista kumppanuutta tavoitellaan.

Miettikää tavoitteiden pohjalta, mitä tietoja toivotte saavanne yrityksiltä ja miten niitä hyödynnetään hankinnan suunnittelussa. Yrityksille voidaan viestiä tässä vaiheessa myös hankintamenettelystä, jolla hankinta aiotaan suorittaa, sekä millä aikataululla hankinnassa aiotaan edetä.


Esimerkkejä tavoitteiden määrittelystä

ENIGMA-valaistushanke, Espoon kaupunki

Hankkeen tavoitteena on selvittää valaistuksen roolia ja suunnittelua osana alueprojektia, hyödyntää uutta teknologiaa, luoda käyttäjien tarpeet paremmin huomioiva valaistusympäristö sekä tehostaa valaistuksen toimintaketjua ja -mallia.

Yliopiston elintarvikkeiden myyntiautomaattien hankinta, Iso-Britannia

Myyntiautomaattien hankinnan tavoitteena on:
  • Vastata asiakkaiden nykyisiin ja tulevaisuuden ostotarpeisiin.
  • Vähentää asteittain palvelun käytönaikaisia sekä koko elinkaarenaikaisia CO2- päästöjä.
  • Tuottaa myyntivoittoa asiakkaalle.

Lisätietoa hankkeesta:
New Low Carbon Vending Services Contract


Sivua päivitetty viimeksi 5.2.2024