Siirry sisältöön

183 hakutulosta

Tilojen lämmitysjärjestelmä TILOJEN LÄMMITYSJÄRJESTELMÄ Lähde Lämmöntuottojärjestelmä Suora sähkö havainnointi paikan päällä Lämmönjakojärjestelmä Sähköpatterit havainnointi paikan päällä Taulukko 3. Ilmanvaihtojärjestelmä ILMANVAIHTOJÄRJESTELMÄ Ilmanvaihtojärjestelmä Lähde Painovoimainen ilmanvaihto 6 havainnointi paikan päällä 2.2 Laskentasuureet Taulukko 4.
. • Tuella kompensoidaan päästökaupasta sähkön hintaan aiheutuvia välillisiä kustannuksia tietyille energiaa paljon käyttäville toimialoille. • Sen tavoitteena on ehkäistä hiilivuotoriskiä, turvata teollisuuden kustannuskilpailukykyä ja ohjata toiminnanharjoittajia kehittämään teollista tuotantoaan hiilineutraalimmaksi. • Vuoden 2022 lisätalousarviossa sähköistämistuelle on myönnetty
Lisäksi on muistettava, että paineilma tuotetaan sähköllä, josta suuruusluokaltaan 85- 90 % muuttuu lämmöksi ilman puristamisen yhteydessä ja vain n. 5…10 % käytetystä sähköstä saadaan hyötykäyttöön. Tätä puristuksessa syntynyttä lämpöä hyödynnetään tavallisesti tehtaalla lämmityksessä.
OSAT KÄYVÄT UUNISSA VÄHINTÄÄN KERRAN Valimolla on käytössä kaikkiaan kuusi maakaasulla ja kolme sähköllä toimivaa uunia. Valtaosaa uuneista käytetään yli tuhannen asteen lämpötiloissa. Vain kahdessa sähköuunissa valukappaleita käsitellään matalimmissa, 300–600 asteen, lämpötiloissa. Uunit ovat pääosin käytössä ympäri vuorokauden, viitenä päivänä viikossa.
Lämmitysjärjestelmän energia eritellään sähkö- ja lämpöenergian osalta.
Aurinkokeräimet (sähkö ja käyttöveden lämmitys) Automaatio- ja ohjausjärjestelmien lisääminen sekä tasapainotus ja säätö lasketaan toteutuneisiin kustannuksiin Kokonaisuuden suunnittelukustannukset kuuluvat tuen piiriin Muut tässä mainitsemattomat ja myös innovatiiviset ratkaisut joilla on merkitystä kokonaisuuteen Pienimuotoinen tuulivoima voi olla riskillinen tuettava, koska se saattaa
Vertailukriteerejä käytettäessä lisäpisteitä saa, jos ajoneuvossa voidaan käyttää uusia käyttövoimia (korkeaseosetanoli, biokaasu, uusiutuva diesel, sähkö). Henkilö- ja pakettiautohankinnat päivitetty 8/2019, versio 2.2 11 3.
Ostoenergiankulutus 3 sisältää rakennuksen kaikkien järjestelmien kuluttaman sähköverkosta ostetun sähkön, kaukolämpöverkosta ostetun kaukolämmön, kaukojäähdytysverkosta ostetun kaukojäähdytyksen sekä rakennuksen lämmöntuottolaitteissa poltetut polttoaineet.
K U S TA N N U S A R V I O Kustannusarvio 3,9 M€ TOTEUTUS Suunnitteluvaihe (arkkitehti, rakennus, sähkö ja LVI) on 90 prosenttisesti valmis tähän mennessä. Olemme tehneet projektiaikataulun. Olemme rakennuslupavaiheessa. Kilpailutus alkaa lokakuussa 2022. Rakentaminen käynnistyy joulukuussa 2022 tilojen purkutöillä. Aktiivista rakennusaikaa on vuodet 2023-2024.
Lämmitysjärjestelmän energiankulutus eritellään sähkö- ja lämpöenergian osalta.