Siirry sisältöön

46 hakutulosta

Liike- ja läsnäolotunnistimia ja muita antureita tulee puhdistaa säännöllisesti, jotta ne toimivat oikein. Huoltoväli tulisi määritellä jo suunnitteluvaiheessa Huollon ja kunnossapidon välien määrittely on merkittävä osa LED-valaistuksen käytön suunnittelua ja mitoitusta ja vaikuttaa näin ollen myös valaistuksen elinkaarikustannuksiin.
Kuljetustehtävän energiankulutukseen vaikuttavat kalusto, kuorma, kuljettajan ajotapa, muu liikenne, tien ominaisuudet ja ajokeli. Käytännössä erilaisten tehostamistoimien kokonais- ja ristivaikutukset ratkaisevat todellisen vaikuttavuuden. Ympäristövaikutusten vähentämiseksi tarvitaan myös kuljetusyrityksen ajojärjestelyjen tehokkuuden arviointia.
Liike- ja toimitilat Tässä kappaleessa asetetaan ehtoja liike- ja toimitiloille. Näillä tiloilla ei kuitenkaan tarkoiteta autokatoksia, autohalleja tai vastaavia tiloja. VAATIMUS 5.1. Rakentamisessa tulee ottaa huomioon soveltuvin osin yllä esitettävät kiinteistöä ja asuntoja koskevat vaatimukset sekä jäljempänä mainittavat kohdat. VAATIMUS 5.2.
Hankkeen tavoitteena on tehostaa etenkin ilmastoinnin – eli jäähdytystä sisältävien järjestelmien – energian käyttöä liike-, toimisto- ja hoitoalan rakennuksissa.
Ilmoita kiinteistöstä vastaavalle taholle, jos huomaat selviä muutoksia huonelämpötiloissa tai muissa sisäolosuhteissa. yllä p i to, hu olto ja käyt tö 2 3 Tämä opas keskittyy erityisesti liike-, toimisto- ja hoitoalan rakennusten ilmastointijärjestelmien energiatehokkaaseen ylläpitoon ja huoltoon sekä järjestelmien suunnitteluun uudis- ja peruskorjauskohteissa.
Liikenne- ja viestintäministeriön raportit ja selvitykset 1/2016. LVM, 2013. Liikenteen ympäristöstrategia 2013–2020. Liikenne- ja viestintäministeriön julkaisuja 43/2013. Manninen, A., Peura, M., Rinta, E. & Suomalainen, A. 2016. Joukkoliikenteen suunnitteluohje HSL-liikenteessä. HSL Helsingin seudun liikenne 13/2016. Helsinki 2016. Mäkinen, R. & Saari, P. 2016.
(taulukko 1 =NEDC ja 1A =WLTP) https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941482#L10P96 Lisätietoja WLTP -mittauksesta Traficomin verkkosivuilla: https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/wltppaastomittaus 1.2 Päästörajan määritteleminen laskentakaavan avulla, HENKILÖAUTOT (M1-luokka) A) Henkilöauton CO2-päästöt saavat olla korkeintaan: Enimmäishiilidioksidipäästöt = 130 +
Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto ja KaakkoisSuomen elinkeino-, -liikenne ja ympäristökeskus.
Järjestelmä monitoroi ajoneuvon liikettä ja paikkaa ja vertaa tietoja aikatauluun, sekä kerää tietoja ajosta.
(taulukko 1 =NEDC ja 1A =WLTP) https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941482#L 10P96 Lisätietoja WLTP -mittauksesta Traficomin verkkosivuilla: https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/wltppaastomittaus Huom!