Siirry sisältöön

50 hakutulosta

Suunnittelussa on hyvä ottaa huomioon se, että vielä nykyään uudet käyttövoimat usein lisäävät kokonaiskustannuksia ja käytettävyys (toimintamatka, luotettavuus, tankkaus/lataus) saattaa olla bensiini- tai dieselautoon verrattuna heikompi.
Suunnittelussa on hyvä ottaa huomioon se, että vielä nykyään uudet käyttövoimat usein lisäävät kokonaiskustannuksia ja käytettävyys (toimintamatka, luotettavuus, tankkaus/lataus) saattaa olla bensiini- tai dieselautoon verrattuna heikompi.
Suunnittelussa on hyvä ottaa huomioon se, että vielä nykyään uudet käyttövoimat usein lisäävät kokonaiskustannuksia ja käytettävyys (toimintamatka, luotettavuus, tankkaus/lataus) saattaa olla bensiini- tai dieselautoon verrattuna heikompi.
seuraavasti: bensiini 58 %, bensiini/sähkö-hybridi (ladattava) 20 % diesel 11 %, sähkö 10 % ja muut vaihtoehtoiset käyttövoimat 2 %.
Kun bensiini korvataan liikennekäytössä maakaasulla, hiilidioksidipäästöt vähenevät noin 25 prosenttia. Biokaasulla voidaan saavuttaa vielä suurempia päästövähenemiä.
Vaadittu esim. eu-päästöluokat yms., bensaa säästävä kuljetusten suunnittelu ja ajotapa.” Avoimissa vastauksissa ainoastaan 7 vastasi, ettei minkäänlaisia ympäristönäköhtia ole otettu huomioon muiden ajoneuvojen ja kuljetuspalveluiden hankinnassa.
Esimerkiksi kevyet hiilivedyt (kuten bensiini), likaavat lämpöpintoja vain vähän, kun taas raskaiden hiilivetyjen (kuten öljynjalostuksessa krakkauksen seurauksena syntyvä pohjaöljy) likaamistaipumus on suuri. Voidaan kuitenkin todeta, että keskimäärin nesteet likaavat lämpöpintoja herkemmin kuin kaasumaiset aineet.
CO2 -päästövähenemä 45 t/a takaisinmaksuaika 0,8 vuotta. 63 Sanastoa/määrittelyjä Bunkkeri= Laivan omaan käyttöön tuleva polttoöljy- ja dieselöljymäärä Laivasäiliö = laivabunkkeri Bensiini= Nestemäinen öljynjalostustuote • 1 litra = CO2, 2,350 kg • 1 kilo = CO2, 3,148 kg Diesel= Nestemäinen öljynjalostustuote • 1 litra = CO2, 2,660 kg • 1 kg = CO2, xxxx Lentopetroli (ennen kerosiini
Toisaalta tarjolla on jo huomattavasti enemmän biopolttoaineita sisältäviä vaihtoehtoja, kuten E85 bensiini flexfuel-mallisiin bensiiniautoihin sekä täysin uusiutuvista ja jäteraaka-aineista tehtyjä uusia dieseltuotteita.
Kun bensiini korvataan liikennekäytössä maakaasulla, hiilidioksidipäästöt vähenevät noin 25 prosenttia. Biokaasulla voidaan saavuttaa vielä suurempia päästövähenemiä.