Siirry sisältöön

5 hakutulosta

Käyttötarve ratkaisee sen, mikä on sopivin • • • korimalli ja kokoluokka. autotyyppi (bensiini, diesel, hybridi, kaasuauto, ladattava hybridi, täyssähköauto, jne.) varustelu jne.
Uusiutuvaa liikenteen energiaa on • uusiutuvalla energialla tuotettu sähkö • uusiutuva diesel (ei perinteinen biodiesel eli FAME, joka käy dieselautoihin yleensä enintään 7 % seoksena)) • etanolidiesel (ED95) • korkeaseosetanoli (E85) • liikennebiokaasu (vähintään 50 % biokaasua). 2.
Tietoa ja vinkkejä ennakoivan markkinavuoropuhelun toteutukseen: • www.motivanhankintapalvelu.fi/viestintaopas 2.4 Uusien käyttövoimien hankinta Uusilla käyttövoimilla tarkoitetaan liikenteessä käytettävää uusiutuvaa energiaa, jolla korvataan fossiilista bensiiniä tai dieseliä kokonaan tai osittain (seokset).
Mikäli noin puolet uusista trukeista on polttoainekäyttöisiä ja näiden keskimääräinen polttoaineenkulutus on 4 l/h (laskettu dieselinä) ja käyttöä jokaisella trukilla on noin 3000 h/a, niin näiden trukkien polttoaineenkulutus olisi noin 0,2 TWh.
A diesel litre’s energy content is different from a gasoline litre, which in turn is different from a hydrogen or LNG or whatever litre. In addition, the database in ODYSSEE is lacking, which quite a lot of missing data. Wouldn’t it be better to use an indicator where there is more data coverage, e.g. kWh/km?
1