Siirry sisältöön

11 hakutulosta

Sähköautojen lataus Sähköautojen sähkön varastointipotentiaali riippuu sähköauton tyypistä. Täyssähköautoissa akuston koko on useita kymmeniä kilowattitunteja. Ladattavissa hybridiautoissa akusto on pienempi, sillä niissä on sähkömoottorin lisäksi polttomoottori.
Sähköauton lataustekniikka ja turvallisuus Miten sähköautoa ladataan? Sähköauton lataus tapahtuu liittämällä latausjohto sähköauton korissa olevaan pistokkeeseen ja latauspisteen pistorasiaan. Sähköauton akuston latautuminen täyteen kestää, lataustavasta riippuen, 15 minuutista (pikalataus) yli kahteentoista tuntiin.
Sähköautojen hinnan arvioidaan laskevan tavanomaisten polttomoottoriautojen hintojen tasolle vuoden 2025 tienoilla, mikä osaltaan tulee tukemaan sähköautojen myynnin kasvua.
Sähköautojen lataus taloyhtiöissä Päätöksenteko Jaakko Ketomäki www.motiva.fi Kolme asiaa Suunnitelmallisuus ja ennakointi Latauksen järjestämisessä taloyhtiön kannattaa katsoa tulevaisuuteen ja miettiä tarpeita ja toteutuksia myös pidemmällä aikajänteellä Osakkaiden yhdenvertaisuus Taloyhtiön osakkaiden yhdenvertainen kohtelu on latauspisteiden rakentamishankkeiden kulmakivi Taloyhtiössä
Lämmön lataus parantaa maalämmön antotehoa ja lämpökerrointa (hyötysuhdetta) sekä vähentää kaivon lämpötehokkuuden taantumista. Kaivoon voidaan ohjata ylilämpöä kesäaikana tuloilman viilennyksestä tai aurinkolämpökeräimeltä.
Sähköautojen latausinfra-avustus Sähköautojen lataus taloyhtiössä -webinaari 11.1.2023 Kari Lappalainen ylitarkastaja ARA 16.1.2023 Avustuskelpoinen hakija ja rakennus • Asuinrakennuksen omistava yhteisö – Asunto-osakeyhtiö, kiinteistöosakeyhtiö, säätiö, rekisteröity yhdistys, kunnallinen vuokrataloyhtiö, osakeyhtiö, jne. – Rakennuksen pinta-alasta yli puolet tulee olla varattu asumiskäyttöön
Kovilla pakkasilla kaikki tarpeettomat sähkölaitteet ja mukavuuslämmitykset auton sisätilalämmitys mukaan lukien on syytä sammuttaa, välttää sähköuunin ja -kiukaan käyttöä sekä ajoittaa auton moottorin esilämmitys ja sähköauton lataus niille tunneille, jolloin sähkönkulutus yhteiskunnassa on muuten vähäisempää.
Hankkeessa yhteensovitetaan mm. maankäytöllisiä haasteita ja luvituksen sujuvoittamista uusien lataus- ja jakeluasemien rakentamiseksi. Avustushakuun saapui 41 hakemusta, joita arvioitiin monelta eri kantilta.
Vaikutuspäästöihin: 15,7 t CO2/9 kk → 21 CO2 /v 51 UUSITUVAN ENERGIAN KUNTAKATSELMUS Kauniainen - 23 t CO2/9 kk → 31 t CO2/v Sähköautojen lataus on toimenpiteen vaikutuksissa oletettu tapahtuvan kaupungin kiinteistöjen sähköllä (kustannukset ja päästöt). Eteneminen Investointia ei voi perustella vain takaisinmaksuajalla.
Kyselyyn valitut uudet palvelut ja toimintatavat on valittu ympäristövaikutuksien pienentämistä silmällä pitäen. 5.1 Nykytila Odotetusti yleisimmin käyttöön otettu tai selvitetty kysytyistä uusista käyttövoimavaihtoehdoista oli sähköautot. Kaikista vastaajista 38,8 prosenttia sanoi sähköautoja joko olevan jo käytössä tai että niiden käyttöönottoa selvitetään.