Siirry sisältöön

59 hakutulosta

. • Myös EU direktiivi tasolla on asetettu vaatimuksia hukkalämpöjen käytölle. EU:n energiatehokkuus direktiivissä mainitaan artikla 24:ssä tulevat vaatimukset hukkalämpöjen käytölle lämmitys- ja jäähdytyskäytölle. Building on Innovation 16.11.2021 10.
Näiden kolmen testatun renkaan tai rengas­ sarjan mittaustulosten keskiarvon perusteella arvioidaan ilmoitettujen tietojen vaatimustenmukaisuus taulukossa 1 annetun vaihteluvälin sisällä; tai b) jos merkityt luokat tai arvot ovat peräisin direktiivin 2001/43/EY, asetuksen (EY) N:o 661/2009 tai Yhdistyneiden Kansakuntien Euroopan talouskomission säännön nro 117 ja sen myöhempien muutosten
Muutoksen taustalla on Euroopan komission näkemys siitä, että Suomen energiatodistuslain soveltamisalassa oli annettu enemmän poikkeuksia kuin direktiivi sallii.
Määräykset ja ohjeet on ilmoitettu teknisiä standardeja ja määräyksiä ja tietoyhteiskunnan palveluja koskevia määräyksiä koskevien tietojen toimittamisessa noudatettavasta menettelystä annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 98/34/EY, sellaisena kuin se on muutettuna direktiivillä 98/48/EY, mukaisesti.
Määräykset ja ohjeet on ilmoitettu teknisiä standardeja ja määräyksiä ja tietoyhteiskunnan palveluja koskevia määräyksiä koskevien tietojen toimittamisessa noudatettavasta menettelystä annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 98/34/EY, sellaisena kuin se on muutettuna direktiivillä 98/48/EY, mukaisesti.
Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 2009/125/EY täytäntöönpanemisesta tilalämmittimien ja yhdistelmälämmittimien ekologista suunnittelua koskevien vaatimusten osalta. Annettu 2 päivänä elokuuta 2013. KOMISSION ASETUS (EU) N:o 814/2013.
Direktiivin mukainen ensimmäinen neuvoston asetus (333/2011) rauta-, teräsja alumiiniromun ns. end-of-waste-kriteereistä (EoW-kriteereistä) hyväksyttiin 31.3.2011 (Neuvoston asetus arviointiperusteista sen määrittämiseksi, milloin tietyntyyppiset romumetallit lakkaavat olemasta jätettä Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 2008/98/EY nojalla).
Direktiivin uusinnan yhteydessä energiatodistuksen käytännön vaikuttavuutta pyrittiin parantamaan asettamalla energiatodistuksia ja niiden käyttöä koskevia lisävelvoitteita. Suomessa nämä toteutettiin kansallisesti 1.6.2013 voimaan tulleilla energiatodistuslailla ja asetuksilla. Osa rakennuskannasta on jätetty todistusmenettelyn ulkopuolelle silloin kun se on direktiivin sallimaa.
Perehtykää toimintajärjestelmän vaatimuksiin, jotka asettavat raamit suunnittelulle : pakolliset vaatimukset (lait, asetukset, määräykset, direktiivit), organisaation omat vaatimukset (politiikat, tavoitteet, ohjeet, energiatehokkuussopimukset), standardit (tuotestandardit, johtamisjärjestelmät), sidosryhmien vaatimukset (asiakkaat, kuluttajat, työntekijät, omistajat).
Puukerrostaloalue Jyväskylässä 49 Uusiutuvan energian kuntakatselmus Kuhmon kaupunkiin 15.11.2017 6.2.2 Korjausrakentaminen EU:n direktiivien vaikutuksesta rakennusmääräysten vaatimustaso on kiristynyt viimeisten vuosikymmenien aikana merkittävästi. Esimerkiksi Suomessakin 60-90 luvulla rakennetut asuintalot kuluttavat energiaa noin 50 kWh/m3 vuodessa.