Energiansäästöviikko jatkoi Astetta alemmas -kampanjan asialla
Miksi?
Sopeutumista vaihtelevaan sähköntuotantoon ja -hinnoitteluun
Energiansäästöviikolla keskityttiin energiankäytön uuteen aikaan, jolloin energiaa riittää kaikkeen käyttöön, mutta hinta vaihtelee. Viikon aikana haluttiin viestiä erityisesti sitä, että moderni on energiansäästö on yhä enemmän oikea-aikaista sähkönkäyttöä ja kulutuksen siirtämistä.Mitä?
Energiansäästöviikolla teemana energiankäytön uusi aika
Vuonna 2023 Energiansäästöviikko jatkoi edellisen talven Astetta alemmas -kampanjan asialla. Vuoden 2023 Energiansäästöviikkoon osallistui 350 organisaatiota.Energiansäästöviikon jälkeen 1–4. -luokkalaisille järjestettiin verkossa marraskuussa Agenttiseikkailu-energiansäästökilpailu.
Miten?
Motiva koordinoi ja innostaa kuntia, yrityksiä ja organisaatioita mukaan kampanjaan sekä tarjoaa valmista materiaalia
Olemme koordinoineet Energiansäästöviikkoa sen alusta, vuodesta 1996 alkaen. Kampanjakoordinaattorina innostamme mukaan osallistujia sekä tuotamme heille viestintäsisältöjä ja –materiaaleja ennen viikkoa ja sen aikana.
Motivan kehittämässä Agenttiseikkailussa oppilaat tekevät energiansäästöön ja kestävään kehitykseen liittyviä tehtäviä 10 päivän aikana kotona ja koulussa sekä kirjaavat ne omaan Agenttikorttiinsa. Luokat kilpailevat keskenään siitä, kuka onnistuu tekemään eniten tehtäviä.
350 | organisaatiota ilmoittautui mukaan Energiansäästöviikon viettäjiksi. |
207 | luokkaa osallistui verkossa 1–4. -luokkalaisten Agenttiseikkailu-energiansäästökilpailuun. |
Vuosi
2023Energiansäästöviikko