Siirry sisältöön

51 hakutulosta

Kestävän kehityksen budjetointi — kokemukset ja opit kunnista Kestävän kehityksen budjetoinnin tuloskortit Selvitysraportti: Sähköistyminen, hukkalämmöt ja lämpöpumput teollisuudessa Sähköauton energiafiksu lataus omakotitalossa Valitse fiksusti: Valitse vaihtoehtoinen käyttövoima Tehosta kaukolämmön käyttöä lämmönjakokeskuksen uusinnalla Aurinkosähkön turvallisuusopas Turvallista aurinkosähköä
Tutustu sähköautoiluun Sähköauton valinta Mietitkö, millainen ladattava auto sinulle sopii? Kuinka paljon sähköauto ja sen lataaminen maksavat? Voiko sähköauton hankkia käytettynä? Sähköauton lataus Sähköauto on hyvä ladata aina, kun se on pysäköitynä pitempään. Kotilatauksen lisäksi myös matkalla tarvitaan virtaa - selvitä latausmahdollisuudet ajoreittien varrelta.
Ladattavat hybridit ovat askeleen lähempänä sähköautoja, sillä niillä voi ajaa kymmeniä kilometrejä pelkällä sähköenergialla, minkä jälkeen polttomoottori antaa satoja kilometrejä lisää toimintasädettä.
Peruslatauslaitteissa on vakiona tyypin 2 pistorasia, joka on suunniteltu tarkoitettu sähköautojen lataukseen tehoalueella 1,4kW – 22kW. Latauksen kuormanhallinta Älykkäällä latauksella tarkoitetaan ohjattavaa latausjärjestelmää, joka mahdollistaa sallitun lataustehon säädön ylöspäin ja alaspäin kesken lataustapahtuman ilman, että lataus keskeytyy.
Sähköautojen lataus taloyhtiöissä Päätöksenteko Jaakko Ketomäki www.motiva.fi Kolme asiaa Suunnitelmallisuus ja ennakointi Latauksen järjestämisessä taloyhtiön kannattaa katsoa tulevaisuuteen ja miettiä tarpeita ja toteutuksia myös pidemmällä aikajänteellä Osakkaiden yhdenvertaisuus Taloyhtiön osakkaiden yhdenvertainen kohtelu on latauspisteiden rakentamishankkeiden kulmakivi Taloyhtiössä
Käytännössä sähkönkulutus on pieni, 0,5–1 kWh/100 km (sähköautolla tyypillisesti 15–20 kWh/100 km). Suomen energiantuotantorakenteella sähköpyörän laskennallinen hiilidioksidipäästökerroin on 1–2 g/km. Sähköpyörien teknisestä kestävyydestä ei vielä ole tutkittua tietoa.
Lataustapa käyttötarpeen mukaan Ladattavan hybridin akkujen lataus onnistuu varmimmin sähköajoneuvokäyttöön suunnitelluista latauspisteistä (ns. peruslataus). EU:n alueen julkisiin latauspisteisiin tuli 18.11.2017 lukien standardiksi niin sanottu Type 2 -pistoke ("Mennekes-pistoke"). Sähköautossa on automerkin mukaan kahdenlaisia pistokkeita.
Lämpötolpasta tai muusta kotitalouspistorasiasta on mahdollista ladata autoa pienemmällä teholla (virralla), mutta tällöin lataus kestää noin kaksi kertaa kauemmin kuin peruslatausta käytettäessä eikä akkua saada välttämättä ladattua yön aikanakaan täyteen. Kotitalouspistorasiaa ei ole tarkoitettu kuin tilapäiseen sähköauton lataukseen.
Tarkasteltavissa esim. yksittäisen laitteen tai valaisim(i)en kulutus, aurinkosähkön tuotanto, hissin kulutus, sähköautojen lataus ja sähkön laatuarvoja normaalien kulutusgraafien lisäksi. Automaation kustannus Laitteet noin 1500€ Asukkaan kommentti ”Tämä on asunnon ehdottomasti parhaita ominaisuuksia.
Lisätietoja sähköauton latauksesta ja latauslaitteen hankinnasta Motivan arjen älykäs sähköautoilu -sivulta: Sähköauton lataus Energiatoimenpiteiden rahoitus On hyvä tiedostaa lainoitukseen liittyen, että lämmitysmuutos kustannustehokkaampaan lämmitystapaan ja energiatehokkuusinvestoinnit pienentävät omakotitalouden riskitasoa rahoittajan silmissä, jolloin rahoitus esimerkiksi ns. vihreänä