Siirry sisältöön

20 hakutulosta

Paljon painoa laitetaan myös sähkön paikalliselle tuotannolle ja varastoinnille sekä sähköiselle liikkumiselle. Suomessa yleinen kaukolämpö on arviointimenetelmässä jäänyt hieman taka-alalle. Sähkön painottaminen on sikäli ymmärrettävää, että rakennukset sähköistyvät jatkuvasti.
Lue lisää 16.9.2020 Liikkujan viikolla rakennetaan kestävän liikkumisen uutta normaalia Koronaviruspandemia on vaikuttanut väistämättä ihmisten tapaan liikkua. Poikkeuksellinen aika on näkynyt muun muassa lisääntyneenä etätyönä ja kiihtyvänä polkupyörien myyntinä. Nämä muutokset saattavat vaikuttaa liikkumiseemme myös tulevaisuudessa.
[Esimerkkikuva tulee vaihtaa organisaation omaan kuvaan] Liikkumisen energiankulutus [Liikkumiseen liittyvät energiankulutustiedot esitetään kootusti.
Sähköautojen suurin ongelma on edelleen se, miten mukana saadaan kuljetettua riittävästi liikkumiseen tarvittavaa energiaa ilman kohtuutonta lisäpainoa ja -hintaa. Sähköautoja on saatavilla erilaisilla akuston kapasiteeteilla.
Hankkeessa laaditaan kävelyn ja pyöräilyn kehittämissuunnitelma, tehdään kyselytutkimus kestävän liikkumisen tarpeista ja edistetään päästöttömien kulkuneuvojen käyttöä. Lisätietoja: Hanna Ahonen , ymparisto@aanekoski.fi Palaa otsikoihin
Ylipaineinen puhtaana pidettävä tila työntää ilmaa likaista tilaa kohden estäen ilmojen epäedullisen liikkumisen likaiselta puolelta puhtaammalle puolelle (ks. kuva 3). Myös ilmanvaihtokoneiden sijainnit vaikuttavat ilmamassojen liikkeeseen tilojen välillä.
Nykyään käytetään 40/35 lämpötilamitoitusta, mikä soveltuu myös lämpöpumpputekniikalle hyvin Lattialämmityksellä saadaan matalalla lämpötilalla aikaan paljon lämpötehoa ja lämmön tunnetta, mutta hidas ohjaus voi aiheuttaa ylilämmittämistä.
Myös liikkumisen muuttuminen vaatii muutoksia etenkin infrastruktuurilta. Sähköiset julkisen liikenteen kulkuvälineet, raskaan liikenteen sähköistyminen sekä yksityisen puolen lisääntyvä ympäristöystävällisempi liikkuminen näyttelevät suurta roolia tulevaisuudessa.
Kehitetään edelleen asumisessa, liikkumisessa ja ravitsemuksessa käytössä olevia ohjauskeinoja ja mahdollistetaan kuluttajien toimia tavoitteena kulutuksesta aiheutuvien kasvihuonekaasupäästöjen vähentäminen.
Kehitetään edelleen asumisessa, liikkumisessa ja ravitsemuksessa käytössä olevia ohjauskeinoja ja mahdollistetaan kuluttajien toimia tavoitteena kulutuksesta aiheutuvien kasvihuonekaasupäästöjen vähentäminen.