Siirry sisältöön

16 hakutulosta

Mahdollinen mittarin uusinta on verkkoyhtiön vastuulla ja ei aiheuta kustannuksia kuluttajalle. Verkkoyhtiöön kannattaa olla yhteydessä hyvissä ajoin, jotta mahdollisille muutostöille jää aikaa. Q: Eikö paneelien ja invertterin väliin tarvitse turvakytkintä?
.) • Seurantaan tarvittavien tietojen kokoaminen yhdessä toimijoiden kanssa (liittymä kohtaan 7.3) 2 Korjausrakentamisen ja energianeuvonnan yhteistyöfoorumi • Korjausrakentamisen ja energianeuvonnan yhteistyöfoorumi, joka verkottaa nykytoimijat 3 Korjaustieto.fi • Korjaustieto.fi neuvonnan pääalustaksi • Aktiivista viestintää ja markkinointia tunnettuuden parantamiseksi 4 Korjausrakentamisen
  • Titteli: asiantuntija
  • Vastuualue: Energiatehokkuus, kuluttajien energianeuvonta, teollisuuden sähköistyminen
  • Puhelin: +358 (0) 9 6122 5072
  • Matkapuhelin: +358 (0) 45 137 9205
  • Sähköpostiosoite: juhamatti.meetteri@motiva.fi
  • Yritys: Motiva Oy
  • Yksikkö: Kestävä rakennettu ympäristö

  • Titteli: viestintäpäällikkö
  • Vastuualue: Kuluttajien energianeuvonta, koti ja asuminen
  • Puhelin: +358 (0) 9 6122 5019
  • Faksi: 09 6122 5199 (+358 9 6122 5199)
  • Matkapuhelin: +358 (0) 40 544 5992
  • Sähköpostiosoite: leila.timonen@motiva.fi
  • Yritys: Motiva Oy
  • Yksikkö: Viestintä ja markkinointi

ENERGIANEUVONTA Lähtökohdat • • Tämä arvio on tehty kuluttajien energianeuvonnalle vuodesta 2010 eteenpäin.
ARA:n energia-avustus ja valtakunnallinen kuluttajien energianeuvonta). 3.3 LPTS-ehdotus LPTS-ehdotus voidaan esittää joko tässä tai erillisenä liitteenä esim. excel-tiedostona. Kerrostalon laajennettu PTS -malli 31.01.2023 Tiedot esitetään ensimmäiseltä 10 vuodelta vuosittain ja tämän jälkeen 5 vuoden yhteenvetoina.
Teknisellä neuvonnalla ja viestinnällä autetaan kuluttajia tekemään perusteltuja päätöksiä sekä hyödyntämään olemassa olevat taloudelliset tuet. Kuluttajien energianeuvontaan liitetty öljylämmityksen vaihdon tekninen neuvonta auttaa kuluttajia selvittämään ja vertailemaan omaan kotiin soveltuvia lämmitystaparatkaisuja sekä toimenpiteen kustannuksia. Miksi?
Kysynnän jouston myötä kuluttajan rooli tulee muuttumaan. Aktiivinen kuluttaja on yhtä aikaa sekä kuluttaja, tuottaja että varasto. Kehittyvä teknologia tekee kuluttajalle helpoksi seurata omaa sähkön kulutustaan ja integroida tuotantonsa ja varastointikapasiteettinsä järjestelmään.