Siirry sisältöön

80 hakutulosta

Liikenne .. ..................................................................................................................................
Tavarankuljetusten ja logistiikan energiatehokkuutta parannetaan digitalisaation, liikenne palveluna -toimintatavan sekä kuljetusyritysten omien toimien ja tilaajapuolen aktiivisuuden avulla.
käyttää rakenteellisia keinoja, pienentää sisäisiä kuormitustekijöitä, rajoittaa ulkoisten ja sisäisten kuormitustekijöiden vaikutusta sekä käyttää lämmitys-, jäähdytys-, ilmanvaihtoja ilmastointiteknisiä keinoja sekä näihin liittyvää ohjausta ja säätöä. 4§ Huonelämpötilojen suunnitteluarvot Rakennuksen huonelämpötilan on oltava suunniteltuna käyttöaikana viihtyisä, eivätkä ilman liike
Kokonaisenergiataseesta nähdään, että Kauniaisiin tuotiin tasevuonna (2018, liikenteen osalta 2017) 191,5 GWh, joista ostolämpö oli noin 39 %, ostosähkö noin 30 %, öljy noin 10 % ja liikenne 18 % kokonaisenergiantuonnista.
Tämä sisältää mm. kerrostalojen ja tiiviiden omakotitaloalueiden suosimisen, olemassa olevien rakennettujen alueiden (joilla palvelut ja julkinen liikenne jo olemassa) tiivistämisen, sekä alueiden monikäyttöisen kehittämisen niin, että tärkeimmät paikalliset palvelut ovat lähellä asutusta tai julkisen liikenteen solmukohtia.
Toimenpiteen kohderyhmät: Pientalot, rivi- ja kerrostalot, julkiset palvelurakennukset Toimenpiteestä vastaavat ja osallistuvat tahot: Päävastuullinen taho: Ympäristöministeriö Osallistuvat tahot: Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA, Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus, Energiavirasto, Business Finland.
Putkireitin ja kannakoinnin suunnittelussa tulee huomioida putken lämpölaajenemisen aiheuttama liike lähtien 0 °C lämpötilasta aina suunnittelulämpötilaan asti.
Sähkölämmitteisiä kiinteistöjä oli 2017 Äänekoskella 2 795, joista suurin osa pientaloja, sekä rivitaloja, liike- ja teollisuusrakennuksia. Edellisen katselmuksen teon aikaan sähkölämmitteisiä kiinteistöjä oli 2762. Sähkölämmitys on lisääntynyt 33 kohteessa.
Väestömääriltään ja -tiheydeltään suuremmissakaan asutuskeskuksissa julkinen liikenne ei toimi kannattavasti ilman huomattavaa julkista tukea, joten Kankaanpäässä tuen pitäisi olla vieläkin voimakkaampaa.