Siirry sisältöön

208 hakutulosta

Ylijäämälämmön hyödyntäminen Polttoaineen kuivaus Teollisuus Energiatehokkuus Ylijäämälämmön taloudellinen hyödyntäminen Polttoaineen kuivaustekniikat Ylijäämälämmön taloudellinen hyödyntäminen polttoaineen kuivatustekniikat Polttoaineen kuivatustekniikat Jaakko Nummelin Ville Hankalin Markku Raiko Julkaisija Motiva, Helsinki, 1/2014 2 Johdanto Polttoaineen kuivauksen tavoitteena on
Takaisin Ylijäämälämmön taloudellinen hyödyntäminen – Polttoaineen kuivaustekniikat Julkaisun kieli Suomi Laajuus 58 sivua Julkaisuvuosi 2014 Lataa Ylijäämälämmön taloudellinen hyödyntäminen – Polttoaineen kuivatustekniikat Lue Teollisuuden hukkalämpö hyödyksi Kuvaus Ylijäämälämpöä voi hyödyntää yrityksen tarvitseman raaka-aineen tai polttoaineen kuivatukseen.
20.5.2024 10.00 TEM: Lakiluonnos fossiilisen polttoaineen jakelun päästökaupasta lausunnolle Työ- ja elinkeinoministeriö on lähettänyt lausunnolle luonnoksen hallituksen esityksestä, jossa ehdotetaan säädettäväksi uusi laki fossiilisen polttoaineen jakelun päästökaupasta.
Tiedot pakollisista ja vapaaehtoisista turvavarusteista merkitään KATSA-sovelluksen Turvavarusteet-ikkunalla. 3 3.1 HIILIDIOKSIDIPÄÄSTÖT, POLTTOAINEEN KULUTUSTIEDOT JA PAKOKAASUPÄÄSTÖT Hiilidioksidipäästöt ja polttoaineen kulutus Tiedot hiilidioksidipäästöistä ja polttoaineen kulutuksista on edellytetty direktiivin 2004/3/EY (kumotaan EY:n asetuksella 715/2007 2.1.2013) mukaisessa ajoneuvon
Nelitahtisen moottorin neljä eri vaihetta moottorin kierrossa kahden kampiakselikierroksen aikana ovat: sylinterin täyttö ilman ja polttoaineen seoksella; seoksen puristaminen kokoon; polttoaineen palamisen aiheuttava työ; ja sylinterin tyhjentäminen palamiskaasuista.
Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriö 2013 • Menot • • • • • • Polttoaineen hankintakulut, jotka sisältävät sekä kotimaisen polttoaineen (hake) että ulkomaisen polttoaineen (POK) hankinnasta aiheutuvat kulut. Kotimaisen polttoaineen hinta muodostuu tuotanto- ja kuljetuskustannuksista sekä polttoaineen toimittajan voitosta.
Polttoaine voidaan syöttää palotilaan myös pumppusuuttimilla, joissa kullekin sylinterille menevä polttoaine paineistetaan vasta juuri ennen ruiskutusta. Polttoaineen paine voi olla yli 2000 baria, mikä asettaa polttoaineen laadulle ja ruiskutusjärjestelmän materiaaleille korkeat vaatimukset.
Vaihtoehtoisen polttoaineen saatavuuskaan ei ole aina ollut niin turvattua kuin on odotettu. Nykyisin FlexFuel-autot eivät tekniikaltaan juurikaan eroa bensiiniautoista. Lähinnä polttoaineen kanssa kosketuksiin joutuvat materiaalit voivat erota toisistaan.
Polttoaine syttyy dieselissä puristustahdin aikana kohonneen paineen vaikutuksesta, eikä sytytystulppia tarvita.