Siirry sisältöön

26 hakutulosta

Yhdessä käyttöpaikassa on aina yksi mittari. käyttövoima Auton käyttöenergian lähde (esim. bensiini, sähkö, kaasu). korkeajännitekomponentti Auton sähköjärjestelmän koskettamiselta suojattu osa, jonka jännite voi olla useita satoja voltteja. kotitalouspistorasia Perinteinen pistorasia, joka löytyy useimmista kodeista. kulutusjousto Sähkön kulutuksen säätely sähkön hinnan tai tuotantotilanteen
Perinteiset eroavaisuudet bensiini- ja dieselmoottoreiden välillä alkavat olla kuitenkin kaventumassa. Moottorin lujuus ja paino pystytään nykyään optimoimaan paremmin jo suunnitteluvaiheessa, mikä on kaventanut painoeroa. Ahtaminen ja kehittynyt moottorinohjaustekniikka taas on nostanut dieseleiden litratehot uudelle tasolle, ja samalla niiden kulutus on pienentynyt entisestään.
Kaasuautot Polttomoottoreissa käytettävistä polttoaineista yleisimpiä ovat nestemäiset fossiiliset polttoaineet, kuten bensiini ja diesel. Moottoria voidaan käyttää myös kaasumaisilla polttoaineilla.
Sähköautot olivat jo silloin hiljaisia, helppokäyttöisiä ja päästöttömiä, ja varsinkin Yhdysvalloissa ne olivat paljon suositumpia kuin bensiini- tai höyrykäyttöiset autot. Kun polttomoottoritekniikka kehittyi helppokäyttöisemmäksi ja luotettavammaksi ja polttoaineen saatavuus parani ja hinta laski, sähköautot jäivät auttamatta kilpailussa alakynteen.
seuraavasti: bensiini 58 %, bensiini/sähkö-hybridi (ladattava) 20 % diesel 11 %, sähkö 10 % ja muut vaihtoehtoiset käyttövoimat 2 %.
CO2 -päästövähenemä 45 t/a takaisinmaksuaika 0,8 vuotta. 63 Sanastoa/määrittelyjä Bunkkeri= Laivan omaan käyttöön tuleva polttoöljy- ja dieselöljymäärä Laivasäiliö = laivabunkkeri Bensiini= Nestemäinen öljynjalostustuote • 1 litra = CO2, 2,350 kg • 1 kilo = CO2, 3,148 kg Diesel= Nestemäinen öljynjalostustuote • 1 litra = CO2, 2,660 kg • 1 kg = CO2, xxxx Lentopetroli (ennen kerosiini