Siirry sisältöön

15 hakutulosta

Hinnoittelumekanismeja, eli taloudellisia ohjauskeinoja, on useita: polttoaine- ja autoverotus joukkoliikenteen subventiot eli tuet ruuhkamaksut tai tietullit pysäköintimaksut ja työsuhde-etujen verotus.
Johanna Helkimo ELYn ilmastoyksiköstä kiteytti, että T&K-hankkeiden vaikuttavuus lähtee muutos- eli vaikutustavoitteiden määrittämisestä ja sen jälkeen siitä, mitä ohjauskeinoja tarvitaan muutoksen toteuttamiseksi. Jo hankkeita suunniteltaessa kannattaa katsoa hankkeiden päättymisen jälkeiseen aikaan ja ennakoida, miten tuotosten rahoituspohja hankkeen jälkeen varmistetaan.
Hankkeen raportti: Hiili- ja ympäristöjalanjälki hankinnoissa – lainsäädäntö ja mittaaminen (HILMI) Selvityksessä ehdotetaan hankintalain muutoksen lisäksi muitakin ohjauskeinoja, mutta vielä tämän osalta ei ole edetty. Mahdollinen lainsäädännön muutos on pitkä tie.