Siirry sisältöön

238 hakutulosta

Pienennä sähköntarvetta Tehtyjen PATE-analyysien perusteella teollisuudesta löytyy 20 - 50 prosentin tehostamispotentiaali paineilman sähkön käytössä. Tehtaista löytyy monesti kymmenittäin paineilmavuotoja, joiden yhteenlaskettu vuosikustannus on useita tuhansia euroja. Taulukko. Vuotoreiän suuruuden vaikutus vuotomäärään ja kustannuksiin. Taulukon luvut ovat suuntaa-antavia.
Säteilylämmitin lämmittää sähköllä joko öljypohjaa tai moottorin lohkon ulkopintaa. Säteilylämmitin ei ole yhtä tehokas kuin lohkolämmitin, mutta sen voi asentaa useimpiin uusiin autoihin. Polttoainetoiminen lämmitin toimii auton polttoaineella ja lämmittää auton jäähdytysnestettä. Se lämmittää sekä moottorin että sisätilat tehokkaasti.
Aurinkoenergian hankinta Aurinkopaneelit on yksi vähäpäästöisimmistä tavoista tuottaa sähköä. Aurinkopaneelien hinnat ovat laskeneet 80 prosenttia viimeisten 10 vuoden aikana. Järjestelmän tekninen käyttöikä on 25–30 vuotta, ja se vaatii vain vähän huoltoa. Aurinkosahkoakotiin.fi -sivustolta löydät lisätietoa aurinkosähköjärjestelmien hankinnasta.
, - , 20–550 °C - Muottiuuni, panos esilämmitysuuni, 6kpl, sähkö, - , 300–500 °C - Jäähdytysuuni, jatkuva-aikainen jäähdytysuuni, 8 kpl, maakaasu ja sähkö, -, 20–550 °C Tehdyt ja suunnitellut toimet: • Vuonna 2014: Faktat oletuksien tilalle suunnittelun lähtökohdiksi: mittaukset ja nykytilanteen kartoitus, esiselvitykset ORC-voimalan ja hiukkassuodatuksen osalta. • Vuonna 2015: Pilottitestaukset
Varmistuksen voit tehdä esimerkiksi Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes:in verkkosivuilta kohdasta Sähkö- ja hissiurakoitsijarekisteri. Siellä henkilön/yrityksen tulee kuulua luokkaan Sähköasennustyöt ja sähkölaitekorjaus (A).
Kaikissa kokoluokissa pyydettiin tarjouksia bensaja dieselkäyttöisten autojen lisäksi myös bioetanoli-, maakaasu-, sähkö- ja hybridiautoista. Ajotapakoulutuksia suositellaan Kestävien hankintojen periaatepäätöksen mukaisesti kaikille valtionhallinnon autonkäyttäjille. Tästä johtuen puitejärjestelyyn kilpailutettiin omana osa-alueena myös taloudellisen ajon koulutus.
Sarjahybridissä polttomoottori on valjastettu pelkästään sähkön tuotantoon, rinnakkaishybridissä sekä sähkö- että polttomoottori osallistuvat auton liikuttamiseen. Nämä ominaisuudet on myös yhdistetty joissakin hybrideissä. Yksi uusimmista ratkaisuista on asentaa etuvetoiseen polttomoottoriautoon sähkömoottori pyörittämään taka-akselia.
Suunnitelmassa on hyvä varautua myös sähkön kulutusjoustojen toteuttamiseen autojen akkuja hyödyntäen. Latauksen tarve voi tulla yhtiössä esille monella tavalla. Tavallisimmin latausmahdollisuuksia kyselevät autoilijat, joilla on tulossa täyssähköauto tai joille on jo tullut ladattava hybridi ja latauksen tarve ilmeinen.
Päiväsähköä kWh/v Yösähköä kWh/v (Yösähkön osuus erikseen, jos kohteessa on yösähköliittymä) Asukasluku Energiatiedot ovat vuodelta Kohteen nykyinen lämmönjakojärjestelmä:  Lattialämmitys  Patterilämmitysverkko Menoveden maksimilämpötila °C Menoveden maksimilämpötila °C Paluuveden maksimilämpötila °C Kohteen nykyinen lämmöntuottojärjestelmä Lämmityskattilan teho ja tyyppi (pelkkä sähkö
auringosta Hyötysuhteen optimointi Rahoitusratkaisut Sähkönsäästö Hiilijalanjäljen pienentäminen ESG Palvelumalli Energiansäästöinvestointi Säästölupaus Rejlers Finland Oy Jari Vekkeli puh. 040 564 9055 jari.vekkeli@rejlers.fi Varahenkilö Markus Karevaara puh. 040 757 3991 markus.karevaara@rejlers.fi www.rejlers.fi Avainsanat: Suunnittelu Sähkö Automaatio Rakennusautomaatio RAU LVI