Siirry sisältöön

34 hakutulosta

Turvallisuus Etanoli on huomattavasti bensiiniä syövyttävämpi aine, mikä pitää ottaa huomioon kaikissa komponenteissa, jotka ovat polttoaineen kanssa kosketuksissa. Maakaasu on herkästi palava kaasu, joka varastoidaan autoissa 200 barin paineeseen.
E85-polttoaineen tankkaus on yhtä helppoa, nopeaa ja siistiä kuten bensiinillä. FlexFuel-autoon voi tankata myös bensiiniä. Korkeaseosetanolilla ajettaessa FlexFuel-auton toimintamatka tankillisella on noin neljänneksen pienempi kuin bensiiniautolla, eli noin 500–700 km. Verotus kevyempi kuin bensiiniautolla FlexFuel-autosta peritään vain autovero ja ajoneuvoveron perusosa.
Plussat: vakiintunutta ja luotettavaa tekniikkaa toistaiseksi edullinen polttoaine (maakaasu) mahdollisuus myös kotimaisen uusiutuvan polttoaineen (biokaasu) ja tarvittaessa bensiinin käyttöön bensiinitankki mahdollistaa joustavan käytön myös kaasutankkausasemaverkon ulkopuolella Miinukset: maa- ja biokaasun tankkausasemaverkosto vielä rajoittunut ajoneuvotarjonta toistaiseksi suppeampi
Puu on edullisin polttoaine, mutta polttoaineen säilytys vaatii paljon tilaa. Kattilan käyttö ja huolto vaativat käsityötä. Pelletti on kalliimpi polttoaine, mutta käyttö on helpompaa kuin puulämmityksessä. Maalämpöinvestointi on kalliimpi kuin kattilainvestoinnit, mutta sen käyttökustannukset ovat nykyisillä sähkön hinnoilla edullisemmat.
Takaako sertifioitu ympäristöjärjestelmä tai liittyminen kuljetusalan energiatehokkuussopimukseen, että tarjoaja seuraa polttoaineen-/energiankulutusta? Millä tavoin raskaan kaluston kuljetushankinnoissa voidaan ottaa energiatehokkuus ja hiilidioksidipäästöt huomioon?
Polttoaineen hankinnan lisäksi yrittäjä huolehtii lämpökeskuksen toiminnasta ja saa tuloa lämmitettävään kiinteistöön tai lämpöverkkoon tuotetusta energiasta. Lämpölaitokset voivat olla kiinteistön omistajan tai yrittäjän omaisuutta, ja niiden teho vaihtelee muutamasta sadasta kilowatista useampaan megawattiin. Kuva.
Puu on edullisin polttoaine, mutta vaatii paljon säilytystilaa ja kattilan käyttö ja huolto vaativat käsityötä. Pelletti on kalliimpi polttoaine, mutta lämmittäminen sillä on puulämmitystä helpompaa. Kannattaakin siis miettiä, miten paljon on valmis tekemään lämmityksen eteen töitä ja onko kiinteistössä tilaa säilyttää polttoainetta.
2022-2023 • Jäsen, LVM Fossiilittoman liikenteen tiekartta –työryhmä • Jäsen, LVM Puhtaat ja energiatehokkaat ajoneuvohankinnat (CVD) –työryhmä Tuukka Heikkilä Autojen käyttövoimat Sähköauto (lähinnä Suomessa) Täyssähköauto Battery electric vehicle (BEV) Ladattava hybridi Hybridi Plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) Itselataava hybridi Täyshybridi Kevythybridi Mikrohybridi + Sähkö Polttoaine
kondensoiva teknologia Pesuri • Savukaasuille ja (teollisuuden) höngille • Lämpöpumppu varmistaa kastepisteeseen pääsyn • Modulaarinen • Lauhteen käsittely Plug & Play • Autonominen • HW & SW • Ikuiset materiaalit • • • • Lietteen käsittely Lämpöpumppu Super Duplex Haponkestävä Rosteri (ei palavia osia) Lämpöpumppu CSx-Basic n. 230 kWh/MWth Värmeåtervinning, kW/MW pa CSx-PHP n. 300 kWh/MWth Polttoaineen
Korkeaseosetanolin tankkausasemat: RE85-polttoaineen tankkausasemat Uusiutuva diesel Neste toi tammikuussa 2017 markkinoille uusiutuvan Neste MY -dieselin, joka valmistetaan 100-prosenttisesti erilaisista jätteistä, tähteistä ja kasviöljyistä.