Siirry sisältöön

21 hakutulosta

suunnittelu 13 Pyöräily ja kävely 14 Liikkumisen ohjaus 15 Toimiston ympäristövaikutukset 16 TOIMITUSJOHTAJAN KATSAUS HSL Helsingin seudun liikenne ympäristöraportti 2014 Suunta kohti älykästä, kestävää ja turvallista liikkumista H elsingin seudun liikenne HSL edistää ympäristöystävällisen liikennejärjestelmän kehittämistä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman eli HLJ:n
16.2.2023 8.00 YM ja Pirkanmaan Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus: Yli 27 800 pientalon omistajaa on hakenut avustusta fossiilisesta öljy- tai maakaasulämmityksestä luopumiseksi Jo yli 27 800 pientalon omistajaa on hakenut ELY-keskukselta avustusta fossiilisen öljy- tai maakaasulämmityksen vaihtamiseen kestävämpään energiaan perustuvaan lämmitykseen viimeisen 2,5 vuoden aikana
Ekokoulukonseptin tavoitteena on kehittää innovatiivinen kiertotalouteen ja lähipalveluihin perustuva tulevaisuuden kyläkoulumalli, jossa yhdistyvät terve ja kestävä rakennus, kestävästi tuotettu energiahuolto (lähienergia), lähiruoka ja -liikenne sekä pedagogisen edelläkävijyyden vaatimat tilaratkaisut.
Tavallisessa autossa auton liike-energia hukataan hidastuksissa lämpöenergiaksi jarrukomponentteihin. Hybridi pystyy jarruttamaan sähkömoottorilla ja taltioimaan osan liike-energiasta sähköenergiaksi akkuihin.
Raision ensimmäinen ympäristöohjelma hyväksyttiin huhtikuussa 2023 ja liikenne on yksi ohjelman teemoista. Lisäksi kaupungissa valmistellaan kaupungin ensimmäistä kävelyn ja pyöräliikenteen edistämisohjelmaa. Tänä vuonna Liikkujan viikolla Raisiossa halutaan nostaa esiin etenkin kaupungin infrastruktuurissa tehtyjä parannuksia.
Turun kaupungin uusiutuva sähkö on hyvä eurooppalainen malli kestävästä kehityksestä Turun kaupungin ilmasto- ja ympäristöohjelman mukaisesti kaupunki on pyrkinyt huomioimaan kestävän kehityksen kriteerit kaikissa hankinnoissaan.
Käytettäessä kestävästi tuotettua sähköä hiilidioksidipäästökin putoaa murto-osaan. HSL:n vuokraamat bussit tulevat koekäyttöön Espoossa ja Helsingissä. Koekäyttö kestää neljä vuotta ja hankkeen budjetti on enintään 6 miljoonaa euroa.
Reilu kolmannes (35 %) suomalaisista oli vähentänyt autoilua ja sen sijaan lisännyt kestävää liikkumista kuten kävelyä, pyöräilyä tai joukkoliikenteellä kulkemista. Vuonna 2019 vastaavana ajankohtana autoilua vähentäneiden luku oli selvästi korkeampi (43 %).