Siirry sisältöön

50 hakutulosta

Kuluttajien huoli näkyy valtakunnallisesti kuluttajien energianeuvonnassa, mistä kysytään nyt ohjeita energiansäästöön. – Kansalaiset seuraavat selvästi aiempaa tarkemmin energiaan liittyvää uutisointia ja julkista keskustelua, mikä lisää kuluttajien tietoisuutta ja huolta energian hintavaihteluista, tuotannosta ja saatavuudestakin.
1.4.2020 11.00 Energianeuvonnan vuosipäivä verkossa - liity mukaan Energianeuvonnan vuosipäivä järjestetään verkkoseminaarina tänään 1.4., klo 12.00-16.00. Tervetuloa linjoille kuuntelemaan! Tuoko tekoäly tehoa energianeuvontaan? Löytävätkö kuluttajat neuvonnan digitaaliset palvelut?
2.9.2022 16.00 Muutoksia Motivan energianeuvonnassa Motivan tarjoama energianeuvonta kuluttajille on ruuhkautunut ja puhelinpalvelu on väliaikaisesti suljettuna. Neuvontaa kodin energiankulutuksen vähentämiseen voi pyytää myös oman maakunnan alueelliselta energianeuvojalta.
2.11.2022 8.30 Energianeuvonta auttaa säästämään Energianeuvontaa saaneet kotitaloudet ja taloyhtiöt tekivät alkuvuoden aikana erilaisia energiatehokkuustoimenpiteitä, joilla säästetään yli kolmensadan sähkölämmitteisen omakotitalon vuosikulutuksen verran energiaa. Kuluttajat ovat nyt aktiivisesti etsineet tietoa, neuvontaa ja tapoja vähentää energiankulutusta ja sen kustannuksia.
22.6.2022 8.00 Energianeuvonnan palveluajat ja ajankohtaiset linkkivinkit kotiin ja mökille Kuluttajien energianeuvontaa on rajoitetusti tarjolla läpi kesän. Verkkosivuilta löytyy paljon ajankohtaista tietoa kesäkodin ja mökin energia-asioihin. Motivan energianeuvonta vastaa kansalaisten energiakysymyksiin sähköpostitse läpi kesän.
Energiavirasto rahoittaa kuluttajien energianeuvontaa, jota antavat Motivan lisäksi maakunnissa alueelliset energianeuvojat. Tuloksista on apua, kun suunnitellaan energianeuvonnan toimenpiteitä ja yhteistyötä energia-alan toimijoiden kanssa.
17.12.2020 11.00 Energianeuvonta kampanjoi taloyhtiöille Motiva ja alueelliset energianeuvojat kampanjoivat energiatehokkuudesta ja uusiutuvalla tuotetun energian käytön lisäämisestä taloyhtiöissä tammikuusta alkaen. Samalla Motivan taloyhtiöille suunnatut verkkosisällöt uudistuvat ensi vuoden alussa.
. – Tutkimuksen tulokset vastaavat mielenkiintoiseen kysymykseen siitä, miten kuluttajat toimivat, kenellä riittää intoa ja energiaa sekä miten kuluttajien aktiivisuutta voidaan edistää.
Satunnaistetussa tutkimuksessa on seurattu kuluttajien sähkönkäyttöä ja informaatio-ohjauksen vaikutusta siihen.
Asiaa energiasta – kuluttajien energianeuvonta Palaa otsikoihin