Siirry sisältöön

19 hakutulosta

Jäsenvaltiot muuttavat kansallista lainsäädäntöään vasta kun lopulliset päätökset direktiivin sisällöstä on tehty.
Direktiivillä halutaan antaa myös kuluttajille parempi mahdollisuus osallistua sähkömarkkinoille uusin tavoin samalla turvaten kuluttajien oikeudet entistä paremmin.
Lähteet: Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 2012/27/EU, annettu 25 päivänä lokakuuta 2012, energiatehokkuudesta, direktiivien 2009/125/EY ja 2010/30/EU muuttamisesta sekä direktiivien 2004/8/EY ja 2006/32/EY kumoamisesta. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?
Muista: • Direktiivi puhtaiden ja energiatehokkaiden tieliikenteen moottoriajoneuvojen edistämisestä edellyttää, että hankintaviranomaiset, hankintayksiköt ja tietyt liikenteenharjoittelijat ottavat moottoriajoneuvoja ostaessaan huomioon ajoneuvon elinkaarenaikaiset energia- ja ympäristövaikutukset.
Korjausrakentamiselle on direktiivin mukaan asetettava kansalliset energiatehokkuuden vähimmäisvaatimukset.
Motiva tuki valtion ministeriöitä ja virastoja energiatehokkuusdirektiivin toimeenpanossa sekä direktiivien päivityksissä. Kehitimme entistä vaikuttavampia energiatehokkuusneuvonnan muotoja sekä yhteistyöprojekteja elinkeinoelämän kanssa muun muassa pilotoiden syväselvityksiä energiatehokkuuden parantamiseksi.
Skenaarioissa uusiutuvan energian osuus saavuttaa 60 prosentin tavoitetason laskettuna energian loppukulutuksesta vuonna 2030 ja täyttää siten EU:n uusiutuvan energian direktiivin luonnoksessa esitetyn periaatteen mukaisesti lasketun ohjeellisen tavoitteen Suomelle.
Ekologista suunnittelua edistävä direktiivi 2005/32/EC on toinen energiatehokkaiden moottoreiden yleistymistä edesauttava säädös. Direktiivin tavoitteena on luoda puitteet energiaa käyttävien laitteiden suunnittelua koskeville vaatimuksille. Kullekin laiteryhmälle, kuten moottoreille, asetetut vaatimukset vahvistetaan erillisillä asetuksilla. Moottoreita koskeva ns.
Suomea, Ruotsia ja Norjaa lukuun ottamatta muualla Euroopassa on edelleen yleistä, että saparot typistetään rutiininomaisesti, vaikka se on direktiivissä kielletty. Julkisten hankintojen tekijä voi edellyttää, että sianliha on peräisin eläimestä, jonka saparoa ei ole katkaistu puremisen ehkäisemiseksi.
Näiden kolmen testatun renkaan tai rengas­ sarjan mittaustulosten keskiarvon perusteella arvioidaan ilmoitettujen tietojen vaatimustenmukaisuus taulukossa 1 annetun vaihteluvälin sisällä; tai b) jos merkityt luokat tai arvot ovat peräisin direktiivin 2001/43/EY, asetuksen (EY) N:o 661/2009 tai Yhdistyneiden Kansakuntien Euroopan talouskomission säännön nro 117 ja sen myöhempien muutosten