25 hakutulosta
Näytä hakutuloksia aihealueittain
Lait toteuttavat myös hallitusohjelman kirjauksen biokaasun lisäämisestä velvoitteeseen.
Myös nesteytetyn maa- tai biokaasun (LNG – Liquefied Natural Gas, LBG – Liquefied Biogas) ajoneuvoratkaisuja on jo nykyään käytössä raskaassa kalustossa.
Biokaasun potentiaalisin käyttökohde on liikenteen biokaasussa, koska silloin siitä saa parhaan hinnan.
Aurinkoenergiaa ja biokaasua Smart Grid -hankkeessa Kalajoella on paljon karjatiloja, joten on selvää, että biokaasun tuotantopotentiaali on merkittävä. Tällä hetkellä biokaasun tuotantoa ei kaupungin alueella ole, mutta sitä on suunnitteilla sekä Smart Grid -hankkeessa että Vesikolmion ja Vestian biokaasutuotannon yhteishankkeessa.
Biokaasulla voidaan kannattavasti tuottaa sähköä ja lämpöä tai biokaasua liikennekäyttöön niissä kohteissa, joissa biokaasua tuotetaan biojätteestä, jätevesistä ym. jakeista, joiden hinta on negatiivinen johtuen vastaanottavan laitoksen porttimaksusta. Näihin liittyvästä kokonaispotentiaalista arviolta jo lähes puolet on Suomessa hyödynnetty.
Biokaasu Arvioidaan biokaasun käytön teknis-taloudelliset mahdollisuudet energiantuotannossa. Biokaasun mahdollisia lähteitä ovat: • kaatopaikat (kaatopaikkakaasu) • jätteiden käsittely (kiinteät yhdyskuntajätteet, biojätteet) • jätevesien puhdistus • maatalous ja siihen rinnastettava toiminta 4.4.
Neste Oy: Neste MY -asemat Maakaasu ja biokaasu Maakaasun ja biokaasun tankkausasemia oli kesällä 2019 Suomessa kaikkiaan 44 kpl. Tankkausasemaverkko on edelleen laajenemassa, sillä uusia tankkausasemia on rakenteilla. Jakeluasemien sijainnin voi tarkistaa oheisista Gasumin ja Kaasuautoilijat ry:n karttasovelluksista.
Kaasun osalta päästöjen vähenemää ei vielä osata täysin ennakoida, sillä se on sidoksissa biokaasun osuuden kasvuun kaasuverkoissa, joka puolestaan on riippuvainen biokaasun tuotantorakenteen kehittymisestä. Energia-alan tiekarttaa päivitetään myös jatkossa.
Konversiot ja jälkiasennussarjat Bensiini, etanoli, metaani (maakaasu ja biokaasu) ja nestekaasu ovat moottorin kannalta siinä määrin samankaltaisia polttoaineita, että alunperin bensiinikäyttöiseksi valmistettu moottori voidaan muuttaa toimimaan myös jollain muulla edellä mainituista polttoaineista.
(kts. malliraportin sisällysluettelo) Mitkä osa-alueet ovat tärkeimmät ja kiinnostavimmat: Puupolttoaineet Tuulinenergia Muu, mikä____________________________________ Jätepolttoaineet Vesivoima Muu, mikä____________________________________ Biokaasu Aurinkoenergia Muu, mikä____________________________________ Onko tarkastelu yhtä yksityiskohtaista joka osa-alueella?