Siirry sisältöön

11 hakutulosta

Ladattava hybridiauto (pistokehybridi, lataushybridi) Ladattavan hybridiauton (pistokehybridin, lataushybridin) sähköistä toimintamatkaa kasvatettu on merkittävästi isommalla akustolla ja auton ulkopuolisella latausmahdollisuudella tavanomaiseen hybridiautoon verrattuna.
Hybridiautot Moottorilla varustettu purjevene on hyvä esimerkki kahta eri energialähdettä hyödyntävästä kulkuvälineestä, jossa eri energialähteitä käytetään olosuhteiden ja saatavuuden mukaan. Autotekniikassa kahdella eri voimanlähteellä varustettua autoa kutsutaan hybridiautoksi. Kahden voimanlähteen käyttämisellä tavoitellaan parempaa energiatehokkuutta ja pienempiä päästöjä.
Hybridiautosta on eniten hyötyä kaupunkiajossa, jossa hybriditekniikka säästää polttoainetta. Tasaisessa maantieajossa samaa hyötyä ei juuri ole. Hybridiautossa on bensiini- tai dieselmoottorin lisäksi sähkömoottori. Ladattava hybridi on muuten kuin tavanomainen hybridi, mutta sen akku voidaan ladata myös verkkosähköllä.
Ladattavissa hybridiautoissa akusto on pienempi, sillä niissä on sähkömoottorin lisäksi polttomoottori. Sähköautoilun lisääntyessä älykkäällä sähköverkolla saadaan huomattavia hyötyjä; sähköverkko voi antaa autolle virran lisäksi tiedon siitä, milloin on sopivin hetki ladata. Tämä voi tehostaa uusiutuvan energian käyttämistä omaan tarpeeseen.
Hybridiautoa ja ladattavaa hybridiautoa käsitellään omilla alasivuillaan. Sähköauton plussat: Ihanteellinen kaupunkiauto, hiljainen ja paikallisesti päästötön. Helppokäyttöisyys, pieni huollontarve ja pienet käyttökustannukset. Pieni CO 2 -päästö Suomen energiantuotantorakenteella, uusiutuvasti tuotetun sähkön käyttö mahdollistaa täysin päästöttömän autoilun.
Hybridiautosta hänellä on pelkästään positiivisia kokemuksia. Lue lisää ladattavasta hybridistä Hybridiauton ajoakustoa voi ladata verkkosähköllä. Ladattavalla hybridilla voi ajaa yleensä noin 30–80 kilometriä pelkällä sähköllä. Ladattavan hybridin hiilidioksidipäästöjen määrän ratkaisee auton käyttäjä valinnoillaan ja auton lataustiheydellä.
Hybridiautossa esilämmitys vähentää polttomoottorin käyntiaikaa. Lataushybridiä voidaan ajaa enemmän verkosta ladatulla sähköllä, koska moottori ei käy turhaan.
Mikäli ladattavaa hybridiautoa tarjotaan vapaana autoetuna, työantaja voi kannustaa aktiiviseen lataamiseen tarjoamalla työntekijälle latausmahdollisuuksia ja seuraamalla auton polttoaineenkulutusta. Sähköisen työsuhdeauton vakuuttaminen Auton vakuutuksen hintaan vaikuttavat muun muassa auton arvo, teho sekä kuljettajan ikä, asuinpaikka ja vakuutushistoria.
Joillakin markkina-alueilla myös hybridiautoihin voi olla saatavilla FlexFuel-moottori. FlexFuel antaa valinnanvaraa Useampaa polttoainetta käyttävät autot ovat tavallisia bensiini- ja dieselautoja harvinaisempia. Aikaisemmin niiden tekniikka oli perusautoa monimutkaisempaa, mikä myös korotti niiden hintaa.
NiMH-akkuja käytetään muun muassa matkapuhelimissa ja tietokoneissa sekä joissain hybridiautoissa. Nikkeli-metallihydridiakun energiatiheys on noin 60 Wh/kg. Muita nikkeliakkumuunnoksia ovat painava, helposti itsepurkautuva mutta kestävä nikkeli-rauta-akku sekä kevyt mutta lyhytikäinen nikkeli-sinkkiakku . Litium-ioniakun elektrodien valmistuksessa on käytetty litiumoksidia.