Siirry sisältöön

113 hakutulosta

Siten myös kahden muun sektorin osuus on keskimääräistä suurempi. 3.2.4 Sähkön energiatase Sähkön energiatase on esitetty liitteessä 3. Vantaa on sähkön nettotuoja, sähkön nettotuonti oli vuonna 2017 1411 GWh. 3.3 Lämmöntuotanto 3.3.1 Lämpöverkot Kaukolämpöverkon rakentaminen Vantaalla alkoi vuonna 1968 ja ensimmäinen asiakas liitettiin kaukolämpöön vuonna 1969.
60% 40 500 90 Fossiiliset Kaukolämpö Sähkö Kuva 6.
Sähkö: ____________MWh Kaukolämpö: ____________MWh Polttoaineet: ____________MWh Mikä:________________________________ Muu: ____________MWh Energiatiedot: (Kunta täyttää tarjouspyyntö- tai tukihakemusvaiheessa) Onko alueella sähkön erillistuotantoa? Kyllä (2) Ei (0) Ei tietoa (0) Onko alueella kauko-/aluelämmön tuotantoa?
Vaurioituneet aurinkopaneelit voivat tuottaa sähköä. Aurinkosähköjärjestelmissä on myös muita vaaratekijöitä. Katolla olevat aurinkopaneelit voivat pudota pelastushenkilöstön päälle tai pelastushenkilö voi pudota liukkaan aurinkopaneelin päältä.
Energiahankkeen ansiosta Hes-pron kiinteistön primäärienergian kulutuksen arvioidaan laskevan 30 prosenttia. – Kaiken kaikkiaan kiinteistöstä tulee hiilinegatiivinen, kun sisäisten energiavirtojen ja aurinkopaneelien lisäksi kaikki ostettava sähkö on uusiutuvaa.
Polttokennoauto toimii sähköllä, mutta sen suorituskyky lähenee polttomoottoriauton suoritusarvoja.
Kaukolämmön kulutus ennen Hybridiä 1500 MWh Kaukolämmön kulutus asennuksen jälkeen 442 MWh Sähkön kulutuksen lisäys 173 MWh Kokonaisenergian säästö -58 % Säästö 41450 €/v CASE: As Oy Leikkipolku, Kouvola • Asennettu poistoilmasta lämpöä talteen ottava • kokonaisjärjestelmä 2015. • Rakennettu -73, 60 asuntoa • ja kolme rappua.
Pystyasennuksessa paneelit tuottavat keväällä ja syksyllä myös päivän aikana tasaisemmin ja enemmän sähköä kuin optimikulmaan asennetut paneelit.
Päästölaskennassa käytetään sähkön osalta Suomen valtakunnallista sähköntuotannon kasvihuonekaasujen päästökerrointa CO2data-palvelusta ja kaukolämmön osalta kaukolämpöyhtiökohtaista hyödynjakomenetelmällä laskettua kasvihuonekaasujen päästökerrointa.
Sähkömoottori saa energiansa ajoakustosta, jonka turvin voidaan haluttaessa ajaa lyhyitä matkoja kokonaan sähköllä. Akustoa ladataan ajon aikana moottorijarrutuksissa ja lisäksi polttomoottorin voimin kevyissä ajotilanteissa. Sähkömoottorin ansiosta hybridiautossa pärjätään pienemmällä polttomoottorilla, jota lisäksi pystytään käyttämään ihanteellisella kuormituksella.