10 hakutulosta
Näytä hakutuloksia aihealueittain
suunnittelu 13 Pyöräily ja kävely 14 Liikkumisen ohjaus 15 Toimiston ympäristövaikutukset 16 TOIMITUSJOHTAJAN KATSAUS HSL Helsingin seudun liikenne ympäristöraportti 2014 Suunta kohti älykästä, kestävää ja turvallista liikkumista H elsingin seudun liikenne HSL edistää ympäristöystävällisen liikennejärjestelmän kehittämistä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman eli HLJ:n
Ekokoulukonseptin tavoitteena on kehittää innovatiivinen kiertotalouteen ja lähipalveluihin perustuva tulevaisuuden kyläkoulumalli, jossa yhdistyvät terve ja kestävä rakennus, kestävästi tuotettu energiahuolto (lähienergia), lähiruoka ja -liikenne sekä pedagogisen edelläkävijyyden vaatimat tilaratkaisut.
Turun kaupungin uusiutuva sähkö on hyvä eurooppalainen malli kestävästä kehityksestä Turun kaupungin ilmasto- ja ympäristöohjelman mukaisesti kaupunki on pyrkinyt huomioimaan kestävän kehityksen kriteerit kaikissa hankinnoissaan.
Käytettäessä kestävästi tuotettua sähköä hiilidioksidipäästökin putoaa murto-osaan. HSL:n vuokraamat bussit tulevat koekäyttöön Espoossa ja Helsingissä. Koekäyttö kestää neljä vuotta ja hankkeen budjetti on enintään 6 miljoonaa euroa.
Tämän energialiitteen päätavoite on varmistaa, että Skanssin alueella voidaan helposti ottaa käyttöön ratkaisuja, jotka tukevat kestävää kehitystä rakennetussa ympäristössä.
Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto ja KaakkoisSuomen elinkeino-, -liikenne ja ympäristökeskus.
Vahva kevyt liikenne ja mahdollisuudet elää autoriippumattomasti: JALKA KESTÄVÄn kehityksen periaatteet: tiivis kaupunkirakenne, ekologista elämäntapaa tukeva ympäristö ja rakentaminen. Kohti hiilineutraliutta. Kankaan kehittämisen teemat 9 1.3. Yleisiä periaatteita Kankaan suunnittelu ja rakentaminen ponnistaa alueen 140-vuotisesta historiasta paperitehdasalueena.
Lisäksi se tukee uusien, innovatiivisten ja kestävien rakennusmateriaalien sekä -menetelmien käyttöönottoa. Yleensä investoinnit maksavat ajan myötä itsensä takaisin, vaikka kestävän rakennushankkeen vaatimat alkuinvestoinnit saattavat olla korkeita.
Liikenne- ja viestintäministeriön raportit ja selvitykset 1/2016. LVM, 2013. Liikenteen ympäristöstrategia 2013–2020. Liikenne- ja viestintäministeriön julkaisuja 43/2013. Manninen, A., Peura, M., Rinta, E. & Suomalainen, A. 2016. Joukkoliikenteen suunnitteluohje HSL-liikenteessä. HSL Helsingin seudun liikenne 13/2016. Helsinki 2016. Mäkinen, R. & Saari, P. 2016.
Järjestelmä monitoroi ajoneuvon liikettä ja paikkaa ja vertaa tietoja aikatauluun, sekä kerää tietoja ajosta.