Siirry sisältöön

19 hakutulosta

Kotimainen paikallisesti tuotettu polttoaine luo työpaikkoja ja auttaa päästötavoitteiden saavuttamisessa. Jyväskylän kaupunki on myös kaupunkistrategiassaan linjannut tekevänsä kestäviä, eettisiä ja innovatiivisia hankintoja sekä edistävänsä resurssiviisasta liiketoimintaa.
Muu uusiutuva polttoaine Muu fossiilinen polttoaine Kaukojäähdytys Kulutuslajien energianmuutonkertoimet löytyvät Motivan sivuilta osoitteesta: www.motiva.fi/files/3193/Polttoaineiden_lampoarvot_hyotysuhteet_ja_hiilidioksidin_ominaispaastokertoimet_seka_energianhinnat_19042010.pdf Taloudelliset tunnusluvut laskennan tuloksena 4.4 Laskennan tuloksena saadaan taloudelliset tunnusluvut
Vaatimuksena on myös, että kuljetusten suunnittelu pitää tehdä siten, että polttoaineen kulutus on mahdollisimman vähäinen. Ajankohtainen hankintaesimerkki Riihimäellä on taajamatraktorin hankinta. Kyseessä on kansallinen hankinta ja avoin menettely. Traktorin päästöluokan pitää olla vähintään EU Stage 3B.
.  Pienenergiakohteissa fossiilinen polttoaine korvataan pääosin uusiutuvalla energialla.  Oma lämmöntuotanto korvataan hankkimalla rakennusten tarvitsema lämpöenergia palveluna.  Lämpöenergian laadulle ja toimitusvarmuudelle asetetaan minimivaatimuksia. Tuotantoteknologiaa ei rajoiteta.
PERUSTIEDOT Lukumäärä* kpl Käyttöikä* vuotta Laskentakorko % TARJOUKSET Tarjous 1 Tarjous 2 Tarjous 3 Tarjous 4 Tarjous 5 Hankintakustannus Ostohinta, sis. toimituskulut ajoneuvoa kohden EUR/kpl EUR/kpl HANKINTAKUSTANNUS KAPPALETTA KOHDEN Polttoainekustannukset Yhdistetty kulutus, ajoneuvoa kohden l/100 km litraa/100 km Vuosittainen ajomatka ajoneuvoa kohden km km Polttoaineen hinta
Hankintakustannus Ostohinta, sis. toimituskulut ajoneuvoa kohden EUR/kpl 18,000 EUR 20,000 EUR 22,000 EUR 25,000 EUR 30,000 EUR EUR/kpl HANKINTAKUSTANNUS KAPPALETTA KOHDEN 18,000 EUR 20,000 EUR 22,000 EUR 25,000 EUR 30,000 EUR Polttoainekustannukset Yhdistetty kulutus, ajoneuvoa kohden l/100 km 4 4.5 4 5 6.5 litraa/100 km Vuosittainen ajomatka ajoneuvoa kohden km 50000 50000 50000 50000 50000 km Polttoaineen
Lautan kulutukseen ja sen päästöarvoihin vaikuttavat tekniikan lisäksi käytettävä polttoaine ja erityisesti talven jäätilanne. Vuonna 2014 lauttaliikenteen CO2-päästöt laskivat. Polttoaineen kulutusta tarkkaillaan kuljettajakohtaisesti ja taloudellista ajotapaa hyödynnetään. Myös vähäjäinen ja leuto talvi ovat vaikuttaneet kulutukseen ja siten päästöihin.
kuvaajamuodossa • Sähkön, kaukolämmön ja polttoaineiden 3 edellisen vuoden kulutukset vuositasolla • Sähkön, kaukolämmön ja polttoaineiden edellisen vuoden tai 12kk kulutukset kuukausitasolla • Sähkön keskituntitehot tuntitasolla edelliseltä vuodelta tai edelliset 12kk kuvaajana • Veden kulutus edelliseltä 3 vuodelta saatavissa olevalla tarkkuudella Lämmitykseen käytettävä kaukolämpö- tai polttoaine-energia
Nykyisessä dieselbussiliikenteessä liikennöitsijä vastaa itse polttoaineihankinnoista ja polttoaineen kilpailutuksesta. Liikennöitsijät voivat yrityskohtaisesti sopia polttoaineen hinnasta sekä valita itselleen sopivan polttoaineen jakeluyhtiön ja jakelupaikat. Sähköbussiliikenteessä tilanne on toinen.