6 hakutulosta
Näytä hakutuloksia aihealueittain
Kävelyn ja pyöräliikenteen edistämisohjelmat. Teemassa rahoitetaan kuntien ja seudullisten kävelyn ja/tai pyöräliikenteen edistämisohjelmien laadintaa tai päivittämistä. 2) Kestävä liikkuminen koronan aikana ja sen jälkeen: Joukkoliikenteen markkinointi luottamuksen palauttamiseksi ja turvallisten matkustustapojen viestimiseksi.
PYÖRÄILY JA KÄVELY HSL Helsingin seudun liikenne ympäristöraportti 2014 Pyöräily ja kävely HSL:n strategisena tavoitteena on paitsi joukkoliikenteen edistäminen myös pyöräilyn ja kävelyn lisääminen. Pyöräilyllä on paljon potentiaalia seudun liikennejärjestelmän toimivuuden lisäämisessä sekä liikenteen haittojen vähentämisessä.
Pyöräily tai kävely ennen koulupäivän alkua virkistää ja voi parantaa keskittymistä. Koulun lähialue rauhoittuu, kun lapset kulkevat autokyytien sijaan kävellen tai pyörällä. Kestävästi liikuttu koulumatka on lisäksi ilmastoteko, kertoo Fiksusti kouluun -ohjelman koordinaattori Joonas Niemi Likesiltä.
. – Liikkujan viikolla edistetään tietenkin kävelyä ja pyöräilyä, mutta myös muita kestävän liikkumisen muotoja, kuten etätyötä, joukkoliikennettä ja vähäpäästöistä autoilua, kertoo Lukkarinen. Kestävän liikkumisen iloa syyskuussa Suomessa Liikkujan viikkoa viettää 16 kuntaa ja kaupunkia.
Pää- ja kokoojakaduilla kävely- ja pyörätie erotetaan ajoradasta reunakivellä ja välikaistalla. Kävely ja pyöräily erotetaan toisistaan käyttämällä eri päällystemateriaaleja. Tonttikaduilla jalkakäytävät erotetaan ajoradasta reunakivellä korotettuna. 13 14 Kankaan alueiden jaottelu 2. RAKENTAMISEN PERIAATTEITA 15 2.1. Rakennukset 2.1.1.
Liikkumisen ohjauksen valtionavustuksilla ja tieliikenneturvallisuuden hankeavustuksilla voi tällä kertaa vastata muun muassa koronahaasteisiin joukkoliikenteessä, tehdä erilaisia liikkumispalvelukokeiluja tai kävelyn ja pyöräliikenteen edistämisohjelmia.