4 hakutulosta
Näytä hakutuloksia aihealueittain
PYÖRÄILY JA KÄVELY HSL Helsingin seudun liikenne ympäristöraportti 2014 Pyöräily ja kävely HSL:n strategisena tavoitteena on paitsi joukkoliikenteen edistäminen myös pyöräilyn ja kävelyn lisääminen. Pyöräilyllä on paljon potentiaalia seudun liikennejärjestelmän toimivuuden lisäämisessä sekä liikenteen haittojen vähentämisessä.
Takaisin Viisaita valintoja liikenteeseen Julkaisun kieli Suomi Laajuus 12 sivua Julkaisuvuosi 2015 Lataa Viisaita_valintoja_liikenteeseen_2016 Lue Viihtyisä työympäristö – Ilmastointi ja jäähdytys Kuvaus Viisailla liikkumisvalinnoilla edistetään ympäristön ja yhteiskunnan kannalta edullisia liikkumistapoja kuten kävelyä, pyöräilyä, joukkoliikenteen käyttöä, autojen yhteiskäyttöä,
- Etusivu » Ajankohtaista » Julkaisut » Kaikki julkaisut » Viisaita valintoja liikenteeseen
- Etusivu » Ajankohtaista » Julkaisut » Liikenne » Viisaita valintoja liikenteeseen
Pää- ja kokoojakaduilla kävely- ja pyörätie erotetaan ajoradasta reunakivellä ja välikaistalla. Kävely ja pyöräily erotetaan toisistaan käyttämällä eri päällystemateriaaleja. Tonttikaduilla jalkakäytävät erotetaan ajoradasta reunakivellä korotettuna. 13 14 Kankaan alueiden jaottelu 2. RAKENTAMISEN PERIAATTEITA 15 2.1. Rakennukset 2.1.1.
Joukkoliikenteen ennakkoluuloton kehittäminen sekä kävelyn ja pyöräilyn edistäminen parantaa paitsi liikenteen energiatehokkuutta, myös kaupunkiliikenteen sujuvuutta, liikenneturvallisuutta ja ilmanlaatua. Valtion on tähän asti ollut hyvin vaikeaa osallistua kuntien kävelyä, pyöräilyä tai joukkoliikennettä edistävien hankkeiden toteuttamiseen.