Siirry sisältöön

4 hakutulosta

PYÖRÄILY JA KÄVELY HSL Helsingin seudun liikenne ympäristöraportti 2014 Pyöräily ja kävely HSL:n strategisena tavoitteena on paitsi joukkoliikenteen edistäminen myös pyöräilyn ja kävelyn lisääminen. Pyöräilyllä on paljon potentiaalia seudun liikennejärjestelmän toimivuuden lisäämisessä sekä liikenteen haittojen vähentämisessä.
ja jatkuvan parantamisen periaatteen soveltaminen Energiansäästökeinojen tunnistaminen ja priorisointi, vastuutahojen nimeäminen ja vaikutusten arvioiminen lähtötietojen pohjalta, haastatteluin sekä asiantuntijatyöpajoissa aihepiireittäin Liikkumistarpeen minimointi asuinpaikan, toimitilan sijainti etätyö ja -neuvottelut, sähköinen asiointi Ensisijaisesti vähäpäästöiset kulkutavat kävely
Pää- ja kokoojakaduilla kävely- ja pyörätie erotetaan ajoradasta reunakivellä ja välikaistalla. Kävely ja pyöräily erotetaan toisistaan käyttämällä eri päällystemateriaaleja. Tonttikaduilla jalkakäytävät erotetaan ajoradasta reunakivellä korotettuna. 13 14 Kankaan alueiden jaottelu 2. RAKENTAMISEN PERIAATTEITA 15 2.1. Rakennukset 2.1.1.
Kevyen liikenteen ”laatukäytävien” perustaminen (eli tiettyjen reitteihin tai osuuksiin panostaminen) edistäisi selvästi kävelyn ja pyöräilyn suosiota Kankaanpäässä. Pitkämäen alueen asemakaavatyö oli osa TEKESin Kestävä yhdyskunta -teknologiaohjelman hanketta Kankaanpää Pitkämäki - energiatehokkaan rakentamisen mallialue.
1