Siirry sisältöön

6 hakutulosta

Näytä hakutuloksia aihealueittain
Sähköbussien rinnalla on samassa linja-ajossa kaksi diesel-bussia, jotka toimivat referenssinä sähköbusseja vastaan kiinnittäen tulokset vertailua varten normaaliin diesel- kalustoon samassa käyttöympäristössä.
Ajoneuvojen määrä Bussit päästöluokittain 2013 1 369 8% 6% 1 451 21 % 54 (metroyksikköä) 132 118 Nox PM g/km g/km EEV diesel 6,49 0,068 Euro diesel 6 0,09 0,005 Euro diesel 2 12,86 0,213 Euro diesel 3 8,84 0,209 Euro diesel 4 8,36 0,112 Euro diesel 5 7,51 0,089 2014 54 (metroyksikköä) 124 (junayksikköä) 4 125 4 (junayksikköä) 61 % 2% 2% NOx=Typenoksidit PM=pienhiukkaset EEV: Enhanced
KRITEERIT VÄHÄPÄÄSTÖISILLE AUTOILLE Polttoaine/energialähde Hiilidioksidipäästö (CO2) EU-päästötaso bensiini- ja diesel (ml. hybridit) alle 100 g/km Euro 5 bifuel (kaasuautot) alle 150 g/km (maakaasulla mitattuna) Euro 5 flexifuel (etanoliautot) alle 150 g/km (bensiinillä mitattuna) Euro 5 Lisäksi: täyssähköautot täyssähkökäyttöiset tieliikennekäyttöön rekisteröidyt L5e, L 6e ja L 7e
Tietoa ja vinkkejä ennakoivan markkinavuoropuhelun toteutukseen: • www.motivanhankintapalvelu.fi/viestintaopas 2.4 Uusien käyttövoimien hankinta Uusilla käyttövoimilla tarkoitetaan liikenteessä käytettävää uusiutuvaa energiaa, jolla korvataan fossiilista bensiiniä tai dieseliä kokonaan tai osittain (seokset).
The current state analysis briefly describes the characteristics of diesel bus services and the state of electric bus services in Finland at present. Electric bus services are currently provided in Espoo, Helsinki, Tampere and Turku.
Gas generators were estimated to produce 10,470 fewer tonnes of CO2 than the diesel generators – a 22% reduction. An overall economic cost saving of around £13 million (€16 million) was achieved.
1