Siirry sisältöön

7 hakutulosta

6.4.2022 9.00 Helsingin seudun kunnat voivat hakea rahoitusta kävelyn ja pyöräliikenteen edistämiseen Helsingin seudun kunnat voivat hakea Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin ja Väyläviraston myöntämää siemenrahaa hankkeisiin, joilla edistetään kävelyä ja pyöräilyä. Hakua koordinoivat HSL ja Motiva. Haku on auki 6.4–7.6.2022.
Kävely, pyöräily ja joukkoliikenne ovat paitsi edullisempia vaihtoehtoja kuin autoilu, myös ympäristöystävällisiä liikkumisvaihtoehtoja, joita suosimalla voi vähentää polttoaineiden kulutusta. – Suomessa liikutaan edelleen selvästi eniten henkilöautolla, myös muutaman kilometrin matkoja.
Takaisin Viisaita valintoja liikenteeseen Julkaisun kieli Suomi Laajuus 12 sivua Julkaisuvuosi 2015 Lataa Viisaita_valintoja_liikenteeseen_2016 Lue Viihtyisä työympäristö – Ilmastointi ja jäähdytys Kuvaus Viisailla liikkumisvalinnoilla edistetään ympäristön ja yhteiskunnan kannalta edullisia liikkumistapoja kuten kävelyä, pyöräilyä, joukkoliikenteen käyttöä, autojen yhteiskäyttöä,
Esimerkiksi kävely, pyöräily, joukkoliikenne ja kimppakyydit ovat yleensä kustannus- ja energiatehokkaampia vaihtoehtoja kuin yksin omalla autolla liikkuminen. Liikkujan viikko haluaakin tukea muutama viikko sitten julkaistua Astetta alemmas -energiansäästökampanjaa. Myös Astetta alemmas korostaa arjen pieniä energiatekoja, kuten astetta kevyempää kaasujalkaa.
Olemme valinneet yhdessä Traficomin ja Väyläviraston kanssa rahoitettavaksi neljä kävelyä ja pyöräilyä edistävää kokeilua, jotka toteutetaan Helsingin seudulla kesällä ja tänä syksynä.
Hankkeessa laaditaan kävelyn ja pyöräilyn kehittämissuunnitelma, tehdään kyselytutkimus kestävän liikkumisen tarpeista ja edistetään päästöttömien kulkuneuvojen käyttöä. Lisätietoja: Hanna Ahonen , ymparisto@aanekoski.fi Palaa otsikoihin
Joukkoliikenteen ennakkoluuloton kehittäminen sekä kävelyn ja pyöräilyn edistäminen parantaa paitsi liikenteen energiatehokkuutta, myös kaupunkiliikenteen sujuvuutta, liikenneturvallisuutta ja ilmanlaatua. Valtion on tähän asti ollut hyvin vaikeaa osallistua kuntien kävelyä, pyöräilyä tai joukkoliikennettä edistävien hankkeiden toteuttamiseen.
1