Siirry sisältöön

8 hakutulosta

Sairanen huomauttaa, että aurinkopaneelit ja sähköauto ovat aivan erityisen hyvä yhdistelmä: mikäli sähköä tulee kesällä yli oman tarpeen, voi sillä ladata sähköauton akkua. ”Siitäkin, minkälainen teho aurinkovoimalassa pitää olla ja miten lataus käytännössä järjestetään, voi kysyä vinkkejä asiantuntijoilta, myös energianeuvojilta ja Motivasta.”
28.10.2021 9.00 Sähköautojen latauspisteet taloyhtiöihin yhteistyössä muiden taloyhtiöiden kanssa Monessa vierekkäisessä taloyhtiössä mietitään parhaillaan sähköautojen latauspisteiden suunnittelua ja toteutusta. Yhteistyö lähellä sijaitsevien taloyhtiöiden kanssa voi helpottaa sekä suunnittelua että vähentää kustannuksia, kun urakalle saadaan useampi maksaja.
energiafiksu lataus omakotitalossa Tätä on viisas liikkuminen Uudet innovaatiot fiksuun työmatkaliikkumiseen Valitse fiksusti: Valitse vaihtoehtoinen käyttövoima Viisaita valintoja liikenteeseen
.) ❑ LP, sähkölämmitys, aurinkokeräimien ja maapiirien sähkönkäyttö, lauhduttimet jne Muut kulutusprofiilit ❑ Asuntokohtainen sähkökulutus ❑ Valaistus vrk, viikko, vuodenaika ❑ Pistorasiasähkö vrk, viikko, vuodenaika ❑ Sähköautojen lataus ❑ Latausteho, akuston varausaste, aikataulut, toimiiko rakennuksen liikuteltavana akustona ❑ Akku o Vain oman tuotannon varastoimiseen?
Kuvasta oikealla havaitaan, että sähköautojen lataus voi aiheuttaa sähkön kulutuksen kasvua illan tunteina kasvattaen osaltaan ”iltapiikin” suuruutta.
Kyselyyn valitut uudet palvelut ja toimintatavat on valittu ympäristövaikutuksien pienentämistä silmällä pitäen. 5.1 Nykytila Odotetusti yleisimmin käyttöön otettu tai selvitetty kysytyistä uusista käyttövoimavaihtoehdoista oli sähköautot. Kaikista vastaajista 38,8 prosenttia sanoi sähköautoja joko olevan jo käytössä tai että niiden käyttöönottoa selvitetään.
Sähkön hyödyntäminen liikenteen käyttövoimana ei aiheuta merkittäviä tarpeita lisätä sähköntuotannon kapasiteettia, mikäli sähköautojen lataaminen ajoitetaan pääsääntöisesti sähkön kulutuksen hiljaisempiin aikoihin (lataus öisin). Tulevaisuudessa akkujen latausajankohtaa voi älykkään latauksen avulla säädellä ja siten tuoda merkittävän kysyntäjoustokohteen sähkömarkkinoille.
Sähkön hyödyntäminen liikenteen käyttövoimana ei aiheuta merkittäviä tarpeita lisätä sähköntuotannon kapasiteettia, mikäli sähköautojen lataaminen ajoitetaan pääsääntöisesti sähkön kulutuksen hiljaisempiin aikoihin (lataus öisin). Tulevaisuudessa akkujen latausajankohtaa voi älykkään latauksen avulla säädellä ja siten tuoda merkittävän kysyntäjoustokohteen sähkömarkkinoille.
1