Siirry sisältöön

69 hakutulosta

(puupolttoaineet) 10 % Lämpöpumppuhankkeet * 15 % Aurinkolämpöhankkeet 20 % Kaatopaikkakaasuhankkeet 15 % Pienvesivoimahankkeita ei rahoiteta Pientuulivoimahankkeet 20 % Pien-CHP-hankkeet 15 % Aurinkosähköhankkeet 15 % Biokaasuhankkeet 25 % Kuntasektorin uusiutuvan energian katselmukset 50 % ▪ (* pois lukien jäte- ja hukkalämmön hyötykäyttöön liittyvät hankkeet, joihin sovelletaan energiansäästöön
Myös  muita  toimenpide‐ehdotuksia  voidaan  esitellä, jos tarkastelulle on energiansäästön ohella muita merkittäviä perusteita. Laskelmissa esitettyjen hinto‐ jen ja kustannusten verottomuus/verollisuus on esitettävä selkeästi.  Tekstissä käsitellään myös laitekohtaiset kunnonhallintarutiinit, mikäli niillä on vaikutusta laitteiston ener‐ giatalouteen. 
Raportoinnin tasoksi ei riitä pelkästään teknisten tietojen esittäminen vaan raportoinnista tulee ilmetä, onko tarkastellussa prosessissa, järjestelmässä tai laitteessa energiansäästö mahdollista vai ei.
Energiansäästösuositusten tulee sisältää arvio energiansäästön määrästä ja vaikutuksesta E-lukuun.
(puupolttoaineet) 10 % Lämpöpumppuhankkeet * 15 % Aurinkolämpöhankkeet 20 % Kaatopaikkakaasuhankkeet 15 % Pienvesivoimahankkeita ei rahoiteta Pientuulivoimahankkeet 20 % Pien-CHP-hankkeet 15 % Aurinkosähköhankkeet 15 % Biokaasuhankkeet 25 % Kuntasektorin uusiutuvan energian katselmukset 50 % ▪ (* pois lukien jäte- ja hukkalämmön hyötykäyttöön liittyvät hankkeet, joihin sovelletaan energiansäästöön
löytyy tehokkaita ratkaisuja • Senaatti: Energiansäästöllä miljoonien eurojen säästöt • Hyvinkään Vuokra-asunnot Oy: Kaupungin keskitetty etävalvonta tuo energiansäästöä myös vuokrataloihin • Niiralan kulma Oy: Hyvä asukasviestintä auttaa energiansäästössä • Technopolis: Älykkäästä ohjausjärjestelmästä iso energiansäästö Kunta-alalta julkaistiin vuoden aikana kuusi liittyjän tarinaa
Pyritään määrittelemään toimenpide-ehdotuksia, joiden tavoitteena on toisaalta asiakkaiden energian säästö ja toisaalta oman kaukolämpö- / aluelämpöjärjestelmän toiminnan tehostaminen, joka myös saattaa näkyä energiansäästönä.
Sen tarkoituksena on tuottaa riittävästi tietoa koko organisaation energiankulutusprofiilista ja tunnistaa mahdollisuudet energiansäästöön ja energiatehokkuuden tehostamiseen, ja säästöjen suuruuteen. 2.7 rajat Fyysiset tai sijaintipaikan rajat ja/tai organisaation rajat organisaation määrittämänä. 7 2.8 päämäärät ja tavoitteet Päämäärä on yleisluontoinen, usein pitkän aikavälin tavoite
. • Lämmönhankintaan voi sisällyttää energiansäästöpalvelun, jolloin lämmöntoimittaja takaa myös tietyn energiansäästön. lämmöntarpeelle. • Ilmoita arviointiperusteet ympäristö- ominaisuuksille, kuten alhaiset päästöt ja energiatehokkuus. • Ympäristöominaisuuksien painotuksen tulisi olla ainakin 10–15 prosenttia kokonaispisteistä.
Myös muita toimenpide-ehdotuksia voidaan esitellä, jos tarkastelulle on energiansäästön ohella muita merkittäviä perusteita. Eri toimenpiteiden ehdotetut parannukset kerrotaan tekstimuodossa ja keskeiset lukuarvot (energiansäästö, kustannustensäästö, investoinnit ja takaisinmaksuaika) esitetään määrämuotoisesti toimenpiteen perässä.