6 hakutulosta
Näytä hakutuloksia aihealueittain
Maa- ja biokaasu aiheuttavat vähemmän lähipäästöjä kuin diesel. Lisäaineilla terästettyä etanolia voi käyttää kaupunkibusseissakin ja dimetyyli-eetteri on ajotestausvaiheessa. Vetybussit eivät ole vielä valmiita liikenteeseen, mutta nekin ovat jo kokeiluasteella.
raportointi taulukko Kuntataulu diaari // Taulukko 1 Täytä vihreällä merkityt solut Vuosi xxxx Sinisellä merkittyjen solujen arvot lasketaan Nykytilanne Ehdotettujen toimenpiteiden jälkeen Tyyppi GWh/a % GWh/a % CO2-muutos tonnia/a Öljy 0% 0% Turve 0% 0% Kivihiili 0% 0% Maakaasu 0% 0% Muut uusiutumattomat 0% 0% Uusiutumattomat yhteensä 0 0% 0 0% - Puupolttoaineet 0% 0% Peltobiomassat 0% 0% Biokaasu
Seuraamme ja selvitämme jatkuvasti myös muun muassa biokaasu- ja sähköbussien kehitystä. www.motiva.fi/toimialueet/ energiatehokkuussopimukset/liikenne • Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin henkilöautojen hankintaohje www.trafi.fi/ekoautoilu Motivan hankintapalvelu Ajoneuvojen ja kuljetuspalveluiden julkisten hankintojen työkalut ja hyvät käytännöt www.motivanhankintapalvelu.fi Urho
Jätteestä voidaan lisäksi valmistaa biokaasua, jota voidaan hyödyntää myös energiantuotannossa. Toisaalta, jätteen jalostuksessa polttoaineeksi tai biokaasuksi syntyy myös huomattavia määriä jätettä /rejektiä, jota ei pysytä hyödyntämään.
Julkaisuun on koottu puun, turpeen, kivihiilen, peltobiomassojen, kierrätyspolttoaineiden, lietteiden, maakaasun, biokaasun sekä ja mineraali- ja bioöljyjen ominaisuuksia kirjallisten lähteiden, laitoksien antamien tietojen sekä VTT Energian analyysilaboratorion määrityksistä.
Keskeiset osaamisalueemme ovat puu- ja peltoenergia sekä biokaasu. Bioenergiakeskus panostaa tulevaisuuden kehittämistarpeisiin voimakkaasti.