Siirry sisältöön

3 hakutulosta

Näytä hakutuloksia aihealueittain
Vertailtaessa kylmää ja esilämmitettyä moottoria –20 ˚C:ssa hiilidioksidipäästöt alenivat keskimäärin 4 % (bensiini), 12 % (diesel) ja 9 % (E85). Vertailtaessa kylmää ja esilämmitettyä moottoria –7 ˚C:ssa hiilidioksidipäästöt alenivat keskimäärin 3 % (bensiini), 8 % (diesel), 8 % (E85) sekä 10 % (hybridi).
Esimerkiksi kevyet hiilivedyt (kuten bensiini), likaavat lämpöpintoja vain vähän, kun taas raskaiden hiilivetyjen (kuten öljynjalostuksessa krakkauksen seurauksena syntyvä pohjaöljy) likaamistaipumus on suuri. Voidaan kuitenkin todeta, että keskimäärin nesteet likaavat lämpöpintoja herkemmin kuin kaasumaiset aineet.
Kun bensiini korvataan liikennekäytössä maakaasulla, hiilidioksidipäästöt vähenevät noin 25 prosenttia. Biokaasulla voidaan saavuttaa vielä suurempia päästövähenemiä.
1