Siirry sisältöön

86 hakutulosta

Lämpimän käyttöveden energiankulutus arvioidaan seuraavasti: Lämpimän käyttöveden energiankulutuksena käytetään ensisijaisesti rakennuksen käyttöveden energiamittauksiin perustuvaa arvoa.
Energiankulutus työntekijää kohti on tarkoitus vähentyä vastaavasti 15 ja 20 prosenttia. Ota yhteyttä Anna Sahiluoma asiantuntija +358 (0) 9 6122 5041 Lähetä sähköpostia
Lämmitystarveluvun käyttö perustuu siihen, että lämmityksen energiankulutus on verrannollinen sisä- ja ulkolämpötilan erotukseen. Käyttöveden lämmittämiseen liittyvä osuus ei ole verrannollinen ulkolämpötilaan, joten sen osuus erotetaan normeerattavasta lämmitysenergian kulutuksesta.
Hankintayksikön on huomioitava ainakin seuraavat ajoneuvojen käytöstä aiheutuvat energia- ja ympäristövaikutukset: energiankulutus; hiilidioksidipäästöt; ja typenoksidi-, hiilivety- ja hiukkaspäästöt.
Energiatodistuksessa ilmoitetaan toteutunut energiankulutus, mutta todistuksessa esitetty energiatehokkuusluokka ja E-luku perustuvat laskennalliseen kulutukseen. Olemassa olevan rakennuksen energiatodistus sisältää myös ammattilaisen laatimia suosituksia, joiden avulla rakennuksen energiatehokkuutta voi parantaa.
Uusiomaarakentaminen Uusiutuva energia Kiertotaloudessa energiankulutus perustuu uusiutuviin energialähteisiin. Motiva edistää uusiutuvan energian käyttöönottoa elinkeinoelämässä, kunnissa ja alueilla sekä kotitalouksissa.
Rakennuksen vuotuinen energiankulutus ja huipputehontarve lämmityksessä ja lämpimän käyttöveden tuottamisessa ovat lähtökohtana laskettaessa rakennukselle sopivaa ilma-vesilämpöpumpun mitoitusta.
ajettavuus ja ohituskiihtyvyys mahdollisuus suuriin bio-osuuksiin edistyksellisillä biopolttoaineilla Miinukset: kaupunkimatkoilla dieselmoottori ei ehdi lämmetä kunnolla varsinkaan pakkasella typen oksidien hallinta on vaikeampaa kuin bensiinimoottorissa lämmöntuottoon saatetaan talvella tarvita lisälämmitintä Dieselautolla pieni kulutus Dieselautolla on bensiiniautoon verrattuna pieni energiankulutus
Raideliikenteessä energiankulutus henkeä kohden on kaikkein pienintä. Raideliikenteen osuus Suomen liikenteen hiilidioksidipäästöistä on vain puoli prosenttia. Jos riittävän nopeaa joukkoliikenneyhteyttä ei ole ovelta ovelle, voi alkuosan matkasta taittaa autolla tai pyörällä ja jatkaa matkaa junalla tai bussilla.
energiankulutuksesta (laitteiden tehotiedot) Mahdolliset jo suunnitellut energiatehokkuusvaatimukset tulevaan kilpailutukseen Sopimuksen arvo Markkinoilla olevien laitteiden keskimääräinen energiatehokkuustaso tai mikä on esimerkiksi ekosuunnitteludirektiivin määrittelemä minimitaso Käytetyn energian hinta Käytetyn energian CO 2 -päästöt Arvion tuloksina saadaan: Asetettujen kriteerien mukainen energiankulutus