284 hakutulosta
Näytä hakutuloksia aihealueittain
Tyyppi
Käy vuoropuhelua ja tiedota hankinnan tavoitteista Hankintaa tekevän organisaation sisällä on hyvä käydä keskustelua tavoitteista. Halutaanko hankinnalla edistää esimerkiksi alueen elinkeinoelämää, vähentää päästöjä, lisätä uusiutuvan energian käyttöä, tms. palvelun tuottamisen tai tietyn tuotteen hankinnan lisäksi?
Staran Logistiikan Hankinta toteuttaa kaikki hankinnat erillisten toimeksiantojen perusteella. Täyssähköhenkilöautojen hankinnat eivät ole olleet hankintayksikön päätöksiä, vaan niiden hankinta on tehty Helsingin kaupungin hallintokuntien toimeksiantojen perusteella.
Myös sisäinen viestintä on tärkeää, jotta kunnassa, kaupungissa tai koko organisaatiossa ymmärretään, mitä hyötyä hankinnasta on, tai mitä arvoja ja tavoitteita hankinnalla voidaan toteuttaa. Elinkaarikustannusten vertailu on hyvä tapa viestiä hyödyistä organisaation sisällä. Markkinaviestintä on tehokas tapa vähentää hankintaan liittyviä riskejä ja lisätä kustannustehokkuutta.
Suunnitelmallinen kiinteistönpito kaiken keskiössä Lämpöpumppujärjestelmän hankinta voidaan useimmiten toteuttaa täysin omana hankkeena. Korjaustarpeiden tuntemus on tärkeää, jotta lämpöpumpun hankinta osataan limittää oikealla tavalla tuleviin korjaushankkeisiin.
Hankinnan suunnittelun alkuvaiheessa todettiin, ettei hybridilämmitysjärjestelmistä ymmärretty tarpeeksi ja hankintaprosessin yhtenä tavoitteena oli oppia lisää aiheesta. Hankinnassa käytettiin hyvin väljiä kriteereitä, joiden päähuomio oli lämmitysjärjestelmän tuotantokustannuksissa.
Motiva: Markkinavuoropuhelu energiatehokkuuspalveluiden hankinnassa Markkinavuoropuhelu energiatehokkuuspalveluiden hankinnassa (pdf) (175.4 KB) Julkaistu: 12/2016 Laajuus : 2 s. Säästötakuun ja rahoituksen sisältävien energiatehokkuuspalveluiden hankinnassa markkinavuoropuhelu on tärkeä osa hankintaprosessia.
IT-hankinnat: Joensuun seudun hankintatoimi huomioi IT-laitteiden ympäristöominaisuudet Infrarakentaminen: Helsingin Kivikon eritasoliittymä Kalusteet: Kestäviä kalusteratkaisuja Liikenne, kuljetuspalvelut ja ajoneuvohankinnat: Julkisen sektorin hankinnat työkaluna liikenteen päästövähennyksiin Jyväskylässä biokaasun käyttö on strateginen valinta HSY kannustaa vastuullisuuteen kuljetuspalveluissa
Kuvaile hankinnan tavoitteet STEP 4. Laadi yhteenveto markkinakartoituksen tuloksista Teknisen markkinavuoropuhelun toteuttaminen Viesti hankinnan tuloksista Hankkijan viestintäoppaassa käytetyt lähteet: Innovatiiviset ja vastuulliset julkiset hankinnat -hanke. Owal Group Oy ja Turun yliopisto (2014).
Ympäristökriteerit Euroopan komissio: Vihreän sähkön hankintaohje Sähkö – Ympäristöä säästävät julkiset hankinnat (GPP), tuotekohtaiset ohjeet (pdf) (35.4 KB) Julkaistu: 2012 Laajuus: 6 sivua Vertailuperusteiden yhteydessä voidaan tuoda esille, että pyrkimyksenä on tavoitella jopa mainittua suurempaa uusiutuvien energialähteiden osuutta sähkön hankinnassa.
Ennakoiva markkinakartoitus antaa toimittajille tietoa tavoitteista ja tarpeista, joihin tuleva hankinta vastaa. Yritykset saavat myös tietoa hankinnan suuruudesta ja aikatauluarviosta. Sen perusteella hankintayksikkö taas saa käsityksen tarjolla olevista erilaisista ratkaisuista tai palveluvaihtoehdoista.