Siirry sisältöön

43 hakutulosta

Sähköautoillen.fi - viestintämateriaalit Sähköauton energiafiksu lataus omakotitalossa Tätä on viisas liikkuminen Uudet innovaatiot fiksuun työmatkaliikkumiseen Valitse fiksusti: Valitse vaihtoehtoinen käyttövoima Viisaita valintoja liikenteeseen
Sähköauton latausmahdollisuuksien rakentamisen velvoittaa osaltaan myös lainsäädäntö . Uusiin sekä tietyissä tapauksissa myös korjattaviin asuinrakennuksiin on rakennettava valmius latauspisteiden vaatimien johdotuksien asentamiselle. Muihin kuin asuinrakennuksiin taas on rakennettava muutamia valmiita latauspisteitä valmiuden lisäksi.
Lataus- ja tankkauspisteet kotona, kiinteistössä ja tien päällä Sähköautojen latauspisteitä on muun muassa useilla huoltoasemilla, kauppakeskuksissa ja yksittäisissä yrityksissä. Julkisten latauspisteiden määrä lisääntyy koko ajan.
Lisätietoa latauspisteistä ja niiden toteutuksesta saa "Kiinteistöjen latauspisteet kuntoon" -oppaasta tai ”Sähköauton ostajan ABC” -esitteestä. Kotitalouspistorasia soveltuu lähinnä tilapäiseen lataukseen (hidaslataukseen), jossa latausvirta on auton latausjohdon ohjainyksiköllä rajoitettu pieneksi (6–10 ampeeria).
Tunnetaan myös nimellä pikalataus. tienvarsilaturi Julkinen latauspiste, joka sijaitsee yleisellä parkkipaikalla. Tässä viitataan yleensä laturiin, joka sijaitsee "tien varressa". toimintamatka Matka, jonka sähköautolla voi ajaa täydellä latauksella. Tyypin 2-pistoke Sähköauton latauksen pistoketyyppi, eurooppalainen standardi.
Latauspiste kotiin ja työpaikalle Julkiset latauspisteet ovat hyvä lisäapu, mutta ladattava auto tarvitsee latauspisteen myös kotipihalle ja mielellään myös työpaikalle. EU:n alueella on hyväksytty latauspisteen standardiksi niin sanottu Type 2 -pistoke (”Mennekes-pistoke”), joka soveltuu sähköautojen niin sanottuun peruslataukseen (230 V / 16 A).
Kuormanhallinnalla varustetuissa, useiden kymmenien latauspisteiden latausjärjestelmissä tehontarpeeksi riittää noin 2 kW autopaikkaa kohti. Esimerkiksi jos sähköautoja on taloyhtiössä 50 kappaletta, latausjärjestelmän huipputuntitehoksi tulee noin 100 kW. Näin suuri ja suurempikin teho on tyypillisesti saatavissa kiinteistön sähköliittymästä.
kunnan omasta ajokalustosta (täyssähköautot, ladattavat hybridit, kaasuautot) kannustamalla kuljetusalihankkijoita uusiutuvan energian käyttöön (uusiutuva diesel, sähköbussit, kaasuautot) rakentamalla sähköautojen julkisia latauspisteitä omien kiinteistöjen autopaikoille.
Kaasuautoilijat ry: Kaasuasemat Gasum Oy: Kaasutankkausasemien sijainnit Sähköautojen latauspisteet Sähköauton julkisten latausasemien määrä kasvaa. Suurin osa on verkkovirralla toimivia, hitaaseen lataukseen tarkoitettuja asemia (230 V / 16 A). Tällaisella asemalla lisäajomatkaa saadaan tunnin latauksella 15-20 kilometriä.
Latauspistehankkeen vaiheet Asunto-osakeyhtiön osakkaille tarkoitettu sähköauton latausjärjestelmä kannattaa suunnitella ja toteuttaa huolellisesti. Latausjärjestelmä on pitkävaikutteinen investointi, jonka tulee palvella luotettavasti sähköautojen päivittäisenä energialähteenä.