Siirry sisältöön

9 hakutulosta

Hybridiautosta hänellä on pelkästään positiivisia kokemuksia. Opettaja Topi Lindgren valitsi biokaasua käyttävän auton. Kaasuautoilu ei hänen mukaansa käytännössä eroa bensiinikäyttöisellä autolla ajamisesta. Reilut neljä vuotta täyssähköautolla ajanut asiantuntija Tuukka Heikkilä on niin ikään tyytyväinen käyttövoimavalintaansa.
Myös kiinnostus sähköautoiluun on selvästi kasvanut edellisistä vuosista ja entistä useammalla on jo sähkö- tai hybridiauto käytössä. Kotona ladattavan sähkö- tai hybridiauton omisti vastaajista 8 prosenttia. ”Muutostrendi aiempiin tuloksiin viiden viime vuoden aikana on selvä.
Kaikissa kokoluokissa pyydettiin tarjouksia bensaja dieselkäyttöisten autojen lisäksi myös bioetanoli-, maakaasu-, sähkö- ja hybridiautoista. Ajotapakoulutuksia suositellaan Kestävien hankintojen periaatepäätöksen mukaisesti kaikille valtionhallinnon autonkäyttäjille. Tästä johtuen puitejärjestelyyn kilpailutettiin omana osa-alueena myös taloudellisen ajon koulutus.
Täyssähkö- ja hybridiautot yleistyvät. Viime vuonna henkilöautojen ensirekisteröinneistä lähes kolmannes oli ladattavia autoja. Motiva selvittää nyt kyselyllä, miten latauspisteiden rakentamiseen suhtaudutaan lahtelaisissa taloyhtiöissä. Kevään ja alkukesän aikana taloyhtiöille järjestetään myös neuvontaa latauspisterakentamisesta.
Ohjelmalla on merkittävä osuus edistyksellisten biopolttoaineiden sekä sähkö- ja hybridiautoihin liittyvän teknologian kehittämisessä ja markkinoille saattamisessa.
Ohjelmalla on merkittävä osuus edistyksellisten biopolttoaineiden sekä sähkö- ja hybridiautoihin liittyvän teknologian kehittämisessä ja markkinoille saattamisessa.
Ruuhka-Suomessa täyssähkö- ja hybridiautojen yleistyminen näkyy jo katukuvassa. Liikenne sähköistyy myös maakunnissa, mutta toki hitaammin. Etelä-Savon energianeuvoja Jukka Sairasen mielestä suunta on selvä. ”Sähköautot tulevat väistämättä.
Esilämmitetyn hybridiauton bensiininkulutus väheni ensimmäisen neljän ajokilometrin aikana –7˚ C:ssa n. 12 % ja 0˚ C:ssa n. 8 % verrattuna kylmään autoon. Esilämmityksellä saavutettu kulutushyöty painottui hybridiautolla kaupunkiajo-osuuden 2. vaiheeseen, eli ajomatkalle 2-4 kilometriä.
Lisäksi maininnan saa myös jotkin yksittäiset ajoneuvojen toimintaan liittyvät kysymykset, kuten esimerkiksi peräkärryn vetämiseen liittyvät rajoitteet monilla sähkö- ja hybridiautoilla. Kuva 11 Uusien käyttövoimaratkaisujen edistämisessä koettavat haasteet Avoimia kommentteja: ”Uusi tekniikka asettaa melkoisia haasteita korjausorganisaatiolle.
1