Siirry sisältöön

10 hakutulosta

 Vaikutusten arviointi kävelyn ja pyöräilyn investointiohjelman valtionavustuksista meneillään.
fiksun liikkumisen visio Limingan kävelyn ja pyöräilyn olosuhteet mahdollistavat asukkaille hyvinvoivan ja kestävämmän arjen, sekä yhden auton elämäntavan.
1 Vaasan liikkujan viikko 2023 5/2024 Samuli Huusko Kävelyn ja pyöräliikenteen projekti-insinööri Kuvaa ei voi näyttää. 2 Ohjelma • Parking day • Gerbyn laatukäytävän avajaiset • Auton vapaapäivä Kuvaa ei voi näyttää.
PYÖRÄILY JA KÄVELY HSL Helsingin seudun liikenne ympäristöraportti 2014 Pyöräily ja kävely HSL:n strategisena tavoitteena on paitsi joukkoliikenteen edistäminen myös pyöräilyn ja kävelyn lisääminen. Pyöräilyllä on paljon potentiaalia seudun liikennejärjestelmän toimivuuden lisäämisessä sekä liikenteen haittojen vähentämisessä.
ja jatkuvan parantamisen periaatteen soveltaminen Energiansäästökeinojen tunnistaminen ja priorisointi, vastuutahojen nimeäminen ja vaikutusten arvioiminen lähtötietojen pohjalta, haastatteluin sekä asiantuntijatyöpajoissa aihepiireittäin Liikkumistarpeen minimointi asuinpaikan, toimitilan sijainti etätyö ja -neuvottelut, sähköinen asiointi Ensisijaisesti vähäpäästöiset kulkutavat kävely
Pää- ja kokoojakaduilla kävely- ja pyörätie erotetaan ajoradasta reunakivellä ja välikaistalla. Kävely ja pyöräily erotetaan toisistaan käyttämällä eri päällystemateriaaleja. Tonttikaduilla jalkakäytävät erotetaan ajoradasta reunakivellä korotettuna. 13 14 Kankaan alueiden jaottelu 2. RAKENTAMISEN PERIAATTEITA 15 2.1. Rakennukset 2.1.1.
Joukkoliikenteen ennakkoluuloton kehittäminen sekä kävelyn ja pyöräilyn edistäminen parantaa paitsi liikenteen energiatehokkuutta, myös kaupunkiliikenteen sujuvuutta, liikenneturvallisuutta ja ilmanlaatua. Valtion on tähän asti ollut hyvin vaikeaa osallistua kuntien kävelyä, pyöräilyä tai joukkoliikennettä edistävien hankkeiden toteuttamiseen.
Joukkoliikenteen ennakkoluuloton kehittäminen sekä kävelyn ja pyöräilyn edistäminen parantaa paitsi liikenteen energiatehokkuutta, myös kaupunkiliikenteen sujuvuutta, liikenneturvallisuutta ja ilmanlaatua. Valtion on tähän asti ollut hyvin vaikeaa osallistua kuntien kävelyä, pyöräilyä tai joukkoliikennettä edistävien hankkeiden toteuttamiseen.
Kaavoituksella voidaan edistää kävelyä, pyöräilyä ja joukkoliikennettä. Kaavassa voidaan lähtökohtaisesti sallia aurinkoenergian hyödyntäminen ja maalämpökaivot.
Kevyen liikenteen ”laatukäytävien” perustaminen (eli tiettyjen reitteihin tai osuuksiin panostaminen) edistäisi selvästi kävelyn ja pyöräilyn suosiota Kankaanpäässä. Pitkämäen alueen asemakaavatyö oli osa TEKESin Kestävä yhdyskunta -teknologiaohjelman hanketta Kankaanpää Pitkämäki - energiatehokkaan rakentamisen mallialue.
1