Siirry sisältöön

12 hakutulosta

Ohjelma kehittää sujuvaa, kustannustehokasta ja ympäristöä säästävää liikennejärjestelmää. Vähähiilisen energian, energiatehokkaiden ajoneuvojen, tehokkaiden ICT-ratkaisujen ja älykkäiden liikennepalvelujen käyttöönoton sekä näitä tukevan sosioteknisen muutoksen avulla liikennejärjestelmä kokonaisuudessaan saatetaan kestävän kehityksen tielle.
Pyöräilyllä on paljon potentiaalia seudun liikennejärjestelmän toimivuuden lisäämisessä sekä liikenteen haittojen vähentämisessä.
ja renkaiden valinta 1– 4 % Oikeat aurauskulmat 1– 2 % Taloudellinen ajotapa / koulutus 3– 6 % Koulutukseen liitetty kuljettajakohtainen seuranta ja kannustepalkkaus 5–15 % Kuljettajan opastinlaitteet 4 –10 % Koulutussimulaattorin käyttö alle 1 % Start-stop -toiminto alle 1 % Kaluston sovittaminen linjastoon 10 –30 % Tilaaja Raportoinnin edellyttäminen välillinen Tilaaja / Valtio Liikennejärjestelmien
ePeli 2015-2018 • ELENA-hakemus 2018 2 Tommi Muona 7.11.2023 Helsinki Open Charging System 3 → 1.1.2020 – 31.12.2023 (+6kk Covid19 lisäaika) → 1,7 M€, josta 1,53 M€ ELENA-rahoitusta → Odotetut investoinnit 96,3 M€ → Projektilla tuetaan joukkoliikenteen sähköistymistä HSL:n liikenteessä Tommi Muona 7.11.2023 Helsingin seudun liikenne lyhyesti Joukkoliikenneviranomainen Vastaamme myös liikennejärjestelmän
Liikennejärjestelmän energiatehokkuutta voidaan parantaa esimerkiksi liikenteen uusia palveluita kehittämällä, kulku- ja kuljetustapoihin vaikuttamalla sekä älyliikenteen keinoja hyödyntämällä.
Liikennejärjestelmän energiatehokkuutta voidaan parantaa esimerkiksi liikenteen uusia palveluita kehittämällä, kulku- ja kuljetustapoihin vaikuttamalla sekä älyliikenteen keinoja hyödyntämällä.
Kankaan liikennejärjestelmän tärkeänä lähtökohtana on kevyen liikenteen mahdollisuuksien hyödyntäminen ja vetovoimaisen, liikkumiseen kannustavan ympäristön luominen. Alueen sijainti keskustan välittömässä läheisyydessä tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden elää, toimia ja liikkua kävellen, pyöräillen ja joukkoliikenteen palveluita käyttäen.
Liikennejärjestelmän energiatehokkuutta parannetaan esimerkiksi liikenteen uusia palveluita kehittämällä, kulku- ja kuljetustapoihin vaikuttamalla sekä älyliikenteen keinoja hyödyntämällä. Tavoitteena on, että Suomessa olisi vuonna 2030 yhteensä vähintään 250 000 sähkökäyttöistä autoa ja vähintään 50 000 kaasukäyttöistä autoa.
Liikennejärjestelmän energiatehokkuutta parannetaan esimerkiksi liikenteen uusia palveluita kehittämällä, kulku- ja kuljetustapoihin vaikuttamalla sekä älyliikenteen keinoja hyödyntämällä. Tavoitteena on, että Suomessa olisi vuonna 2030 yhteensä vähintään 250 000 sähkökäyttöistä autoa ja vähintään 50 000 kaasukäyttöistä autoa.
Ajo-oppilaan on tutkailtava liikennejärjestelmää ja kaikkia siihen liittyviä tekijöitä. Avoimia kysymyksiä esittämällä ajo-opettaja saa runsaasti tärkeää tietoa, jonka perusteella hän voi vaikuttaa oppilaansa koko oppimisprosessiin ja ohjata sitä.