Siirry sisältöön

24 hakutulosta

Lisätietoja: Täsmäkatselmus (motiva.fi), Asiointipalvelu (businessfinland.fi) 6-2024 Teollisuuden sähköistämistuki Energiavirasto MIHIN: Päästökaupasta sähkön hintaan aiheutuvia välillisten kustannusten kompensointiin tietyille energiaa paljon käyttäville toimialoille.
Tyypillisiä esimerkkejä ovat energiatehokkuussopimuksen vuosiraportointi, ympäristöluvan päivitys tai päästökaupan vaatima raportointi. Raportointi soveltuu hyvin myös energiankulutuksen laskutuksen työkaluksi ja käytännön toteuttamistavaksi. Tällöin täytyy erityisellä huolellisuudella varmistaa, että taustalla olevat mittaukset ovat kunnossa.
. • Lisätietoja: Horisontti-, EDF- ja Innovaatiorahasto-projektien valmistelurahoitus - Business Finland, Asiointipalvelu (businessfinland.fi) 9-2024 Teollisuuden sähköistämistuki Energiavirasto MIHIN: Päästökaupasta sähkön hintaan aiheutuvia välillisten kustannusten kompensointiin tietyille energiaa paljon käyttäville toimialoille.
1 4 Energia menestystekijänä 6 Kylmäsäilytys ja -jäähdytys 8 Yhdistelmäuunit 10 Padat 12 Liedet 13 Jakelulaitteet 14 Astianpesukoneet 16 Ilmanvaihto 18 Tyyppikeittiöt Ammattikeittiöitä koskevia EU-direktiivejä: • Energiapalveludirektiivi tähtää vuonna 2016 kansalliseen 9 % säästöön vuosien 2001–2005 päästökaupan ulkopuolelle jäävästä energian loppukäytöstä (2006/32/EY) • Ecodesign-direktiivi
Kansallisen energia- ja ilmastosuunnitelman tavoitteet ulottuvat vuoteen 2040. (7) EU:n tavoitteiden perusteella Suomen maakohtainen tavoite on vähentää päästökaupan ulkopuolisia kasvihuonepäästöjä 39 % vuoden 2005 tasoon verrattuna.
Lämmön hinnan nousuun vaikuttavat monet tekijät, kuten päästökauppa ja poliittiset intressit. Polttoprosessiin perustuva energiantuotannon raaka-aineiden varastointi sekä kuljetuskustannukset ja öljyn hinnannousu. Teollisuuden kannalta oman hukkalämmön käyttäminen omissa prosesseissa nostaa tuotannon kustannustehokkuutta sekä omavaraisuusastetta ostoenergiantarpeen laskiessa.
Uudistukset yhdessä päästökaupan kanssa ovat johdonmukaisia toimia kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa ja kiertotaloutta.
Sen sijaan kansallinen päästökaupan ulkopuolisen sektorin päästövähennystavoite tulee kiristymään merkittävästi vuodelle 2020 asetetusta tavoitteesta, jolloin myös liikenteen hiilidioksidipäästöjä tulee merkittävästi vähentää.
Sen sijaan kansallinen päästökaupan ulkopuolisen sektorin päästövähennystavoite tulee kiristymään merkittävästi vuodelle 2020 asetetusta tavoitteesta, jolloin myös liikenteen hiilidioksidipäästöjä tulee merkittävästi vähentää.
Tämä suunnitelma kattaa ainoastaan päästökaupan ulkopuoliset sektorit eli liikenteen, rakennusten erillislämmityksen, jätehuollon ja maatalouden. Keskipitkän aikavälin ilmastopolitiikan suunnitelman päivitys, KAISU2, on parhaillaan käynnissä, suunnitelman on tarkoitus esitellä eduskunnalle syksyllä 2021.