Siirry sisältöön

5 hakutulosta

Myös mahdollinen tilojen / prosessin koneellinen jäähdytys lisää ilmastoinnin energian kulutusta. Näissä kohteissa voi jo pienilläkin säätömuutoksilla olla saavutettavissa merkittäviä energiansäästöjä.
Jatkossa Muulin avulla tullaan tutkimaan yhä enemmän energiavirtojen optimimaalista hallintaa, missä matkustamon lämmitys ja jäähdytys muodostaa oleellisen osan. Myös akuston pitäminen optimaalisessa lämpötilassa on välttämätöntä energiatehokkuuden ja akun eliniän kannalta.
lämmityslaitteet: Varaava sähkölämmitys esim. lattialämmitys, käyttöveden lämmitys Kulutustyyppi 8: Ilmanvaihto- ja jäähdytyslaitteet Kulutustyyppi 9: Autojen lämmitys- ja latauslaitteet Ryhmittelyä ei tarvitse toteuttaa sellaisten sähkökuormien osalta, joita ei ole; esimerkiksi suorat lämmityslaitteet sekä varaavat lämmityslaitteet toteutetaan usein kaukolämmöllä ja ilmanvaihdon jäähdytys
Tällöin aurinkoenergiaratkaisujen ohella voidaan tarkastella myös jäähdytys- ja viilennystarvetta mahdollisimman resurssiviisaalla tavalla (esimerkiksi passiivinen, kaukoviilennys tai vapaajäähdytys). 38 Piippurannan asemakaavaluonnos ”Asuinrakennusten kattojen tulee olla harja-, pulpetti tai aumakattoja kaltevuudeltaan 20–40 asteen kulmassa.
Pakkasella pikalatauslaitteen jäähdytys ei toimi kunnolla ja lataustapahtuma voi hidastua merkittävästi (useita minuutteja).
1