Siirry sisältöön

10 hakutulosta

Ensi kertaa käyttöönotettaville henkilö- ja pakettiautoille näitä direktiivejä sovelletaan 1.10.2003 alkaen, jolloin myös niiden pakolliset turvavarusteet tulee olla merkittynä tyyppihyväksyntätietoihin. Direktiiviä 96/27/EY sovelletaan sellaisten M1- ja N1-luokkien ajoneuvoihin, joiden matalimman istuimen R-piste on enintään 700 mm maan pinnasta.
Sertifiointijärjestelmän taustalla on uusiutuvan energian RES-direktiivi (Uusiutuvista lähteistä peräisin olevan energian käytön edistämisestä sekä direktiivien 2001/77/EY ja 2003/30/EY muuttamisesta ja myöhemmästä kumoamisesta annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 2009/28/EY, annettu 23 päivänä huhtikuuta 2009, 14 artiklan 3 ja 4 kohta liite IV), jonka toimenpiteiden
Energiatehokkuus on tällä hetkellä määritelty komission direktiivin 98/11/EY1 liitteessä IV. direktiivin 98/11/EY2 liitteessä IV. Todentaminen: Lamppuun on merkitty tarkoitettu tai sitä korkeampi energialuokka. Tuotteen katsotaan täyttävän vaatimukset, jos sillä on tyypin 1 ympäristömerkki, joka täyttää luetellut kriteerit.
(Energiatehokkuus 2012). 1  Energiapalveludirektiivi (2006/32/EY), Ecodesign-direktiivi (2005/32/EY), Rakennusten energiatehokkuus -direktiivi (2002/91/EY) 7 Ympäristöjärjestelmiin tai ympäristömerkkien2 kriteereihin liittyy energian kulutuksen seurantaa ja vähentämistä.
Ulkomelun mittaustulosten tulee perustua direktiivin 70/157/EEC laajennuksen 2007/34/EC määrittämiin mittauksiin. • Joukkoliikennelain ja palvelusopimusasetuksen mukaiset joukkoliikennepalveluhankinnat päivitetty 4/2018, versio 2.2 Kalustonvalmistajan vakuutus toimitettavan kaluston melutasosta, mittauspöytäkirja tai mittauksen tekijän todistus mittaustuloksista.
Samoin Atsovärit, joista vapautuu erilaisia amiineja on kielletty EU:n alueella (2002/61/ EC direktiivi), mutta niitä saatetaan käyttää EU:n ulkopuolella valmistetuissa tekstiileissä. Atsoväreistä vapautuvat amiinit voivat olla karsinogeenisia, allergeenisiä ja myrkyllisiä.
Helsingin Energia vastaa alkuperätakuiden hankinnasta EU-direktiivin mukaisesti. Lähijunaliikenteessä on jo vuodesta 2008 lähtien käytetty uusiutuvalla energialla, eli vesivoimalla tuotettua sähköä. Kaksi ensimmäistä kotimaista Artic-raitiovaunua on ollut koekäytössä matkustajaliikenteessä vuoden 2014 ajan. Uusi raitiovaunu on energiatehokkuudeltaan uusinta tekniikkaa.
Vuodesta 2007 lähtien on työllistämisvelvoitteen käyttäminen julkisissa hankinnoissa ollut mahdollista EU-direktiivin mukaisesti. Hyvien käytäntöjen ja konkreettisten esimerkkien toivomme toimivan työkaluina asiantuntijoille ja mallina päättäjille. Julkisia hankintoja tehdään Suomessa vuosittainen noin 22,5 miljardilla eurolla.
KOM (2007) 860 lopullinen sekä Resource-efficient construction – The role of eco-innovation for the construction sector in Europe , ekoinnovaatioteemaraportti 2011. 2 Direktiivi 2010/31/EU rakennusten energiatehokkuudesta (uudelleen laadittu).  JOHDANTO 1.1 O PPA AN TAVO ITE Oppaan tavoitteena on lisätä viranomaisten innovaatiomyönteisyyttä rakennushankinnoissa eli auttaa heitä hyödyntämään
1