Siirry sisältöön

24 hakutulosta

Kuvasta oikealla havaitaan, että sähköautojen lataus voi aiheuttaa sähkön kulutuksen kasvua illan tunteina kasvattaen osaltaan ”iltapiikin” suuruutta.
Vaikutuspäästöihin: 15,7 t CO2/9 kk → 21 CO2 /v 51 UUSITUVAN ENERGIAN KUNTAKATSELMUS Kauniainen - 23 t CO2/9 kk → 31 t CO2/v Sähköautojen lataus on toimenpiteen vaikutuksissa oletettu tapahtuvan kaupungin kiinteistöjen sähköllä (kustannukset ja päästöt). Eteneminen Investointia ei voi perustella vain takaisinmaksuajalla.
Sähkön hyödyntäminen liikenteen käyttövoimana ei aiheuta merkittäviä tarpeita lisätä sähköntuotannon kapasiteettia, mikäli sähköautojen lataaminen ajoitetaan pääsääntöisesti sähkön kulutuksen hiljaisempiin aikoihin (lataus öisin). Tulevaisuudessa akkujen latausajankohtaa voi älykkään latauksen avulla säädellä ja siten tuoda merkittävän kysyntäjoustokohteen sähkömarkkinoille.
Sähkön hyödyntäminen liikenteen käyttövoimana ei aiheuta merkittäviä tarpeita lisätä sähköntuotannon kapasiteettia, mikäli sähköautojen lataaminen ajoitetaan pääsääntöisesti sähkön kulutuksen hiljaisempiin aikoihin (lataus öisin). Tulevaisuudessa akkujen latausajankohtaa voi älykkään latauksen avulla säädellä ja siten tuoda merkittävän kysyntäjoustokohteen sähkömarkkinoille.