Siirry sisältöön

14 hakutulosta

Joillakin markkina-alueilla myös hybridiautoihin voi olla saatavilla FlexFuel-moottori. FlexFuel antaa valinnanvaraa Useampaa polttoainetta käyttävät autot ovat tavallisia bensiini- ja dieselautoja harvinaisempia. Aikaisemmin niiden tekniikka oli perusautoa monimutkaisempaa, mikä myös korotti niiden hintaa.
NiMH-akkuja käytetään muun muassa matkapuhelimissa ja tietokoneissa sekä joissain hybridiautoissa. Nikkeli-metallihydridiakun energiatiheys on noin 60 Wh/kg. Muita nikkeliakkumuunnoksia ovat painava, helposti itsepurkautuva mutta kestävä nikkeli-rauta-akku sekä kevyt mutta lyhytikäinen nikkeli-sinkkiakku . Litium-ioniakun elektrodien valmistuksessa on käytetty litiumoksidia.
Etenkin ladattavalle hybridiautolle on järkevä järjestää latausmahdollisuus kotona, jotta lataus onnistuu vaivattomasti ja säännöllisesti, mikä vähentää polttomoottorilla ajamisen tarvetta. Se, kuinka usein akkua on ladattava, riiippuu ajoneuvon akun koosta ja ajokilometreistä. Useimmiten kotiin tultaessa sähköauton akussa on varausta jäljellä.
Esilämmitetyn hybridiauton bensiininkulutus väheni ensimmäisen neljän ajokilometrin aikana –7˚ C:ssa n. 12 % ja 0˚ C:ssa n. 8 % verrattuna kylmään autoon. Esilämmityksellä saavutettu kulutushyöty painottui hybridiautolla kaupunkiajo-osuuden 2. vaiheeseen, eli ajomatkalle 2-4 kilometriä.