Siirry sisältöön

6 hakutulosta

.) ❑ LP, sähkölämmitys, aurinkokeräimien ja maapiirien sähkönkäyttö, lauhduttimet jne Muut kulutusprofiilit ❑ Asuntokohtainen sähkökulutus ❑ Valaistus vrk, viikko, vuodenaika ❑ Pistorasiasähkö vrk, viikko, vuodenaika ❑ Sähköautojen lataus ❑ Latausteho, akuston varausaste, aikataulut, toimiiko rakennuksen liikuteltavana akustona ❑ Akku o Vain oman tuotannon varastoimiseen?
Täyteen lataus päivän halvimman tunnin aikana ja purku kalliimman tunnin aikana. • Koko vuoden ajan oletuksena on, että yön aikana kuormaa on vähintään akun kapasiteetin verran, eli akku tyhjennetään kokonaan • Investoinnin arvo on 14 000 € (sis. alv 24%) • HUOM!
Kuvasta oikealla havaitaan, että sähköautojen lataus voi aiheuttaa sähkön kulutuksen kasvua illan tunteina kasvattaen osaltaan ”iltapiikin” suuruutta.
Vaikutuspäästöihin: 15,7 t CO2/9 kk → 21 CO2 /v 51 UUSITUVAN ENERGIAN KUNTAKATSELMUS Kauniainen - 23 t CO2/9 kk → 31 t CO2/v Sähköautojen lataus on toimenpiteen vaikutuksissa oletettu tapahtuvan kaupungin kiinteistöjen sähköllä (kustannukset ja päästöt). Eteneminen Investointia ei voi perustella vain takaisinmaksuajalla.
Sähkön hyödyntäminen liikenteen käyttövoimana ei aiheuta merkittäviä tarpeita lisätä sähköntuotannon kapasiteettia, mikäli sähköautojen lataaminen ajoitetaan pääsääntöisesti sähkön kulutuksen hiljaisempiin aikoihin (lataus öisin). Tulevaisuudessa akkujen latausajankohtaa voi älykkään latauksen avulla säädellä ja siten tuoda merkittävän kysyntäjoustokohteen sähkömarkkinoille.
Sähkön hyödyntäminen liikenteen käyttövoimana ei aiheuta merkittäviä tarpeita lisätä sähköntuotannon kapasiteettia, mikäli sähköautojen lataaminen ajoitetaan pääsääntöisesti sähkön kulutuksen hiljaisempiin aikoihin (lataus öisin). Tulevaisuudessa akkujen latausajankohtaa voi älykkään latauksen avulla säädellä ja siten tuoda merkittävän kysyntäjoustokohteen sähkömarkkinoille.
1