Siirry sisältöön

10 hakutulosta

PYÖRÄILY JA KÄVELY HSL Helsingin seudun liikenne ympäristöraportti 2014 Pyöräily ja kävely HSL:n strategisena tavoitteena on paitsi joukkoliikenteen edistäminen myös pyöräilyn ja kävelyn lisääminen. Pyöräilyllä on paljon potentiaalia seudun liikennejärjestelmän toimivuuden lisäämisessä sekä liikenteen haittojen vähentämisessä.
Kokeilujen skaalautumista tuettiin järjestämällä tilaisuuksia, joissa esiteltiin laajemminkin aiheeseen liittyviä kokeiluja. ”Kävelyn ja pyöräilyn kehittämisessä kokeilut ovat erittäin toimiva keino: voimme tutkia helposti, mitkä asiat toimivat ja mitkä eivät.
Kokeilujen skaalautumista tuettiin järjestämällä tilaisuuksia, joissa esiteltiin laajemminkin aiheeseen liittyviä kokeiluja. ”Kävelyn ja pyöräilyn kehittämisessä kokeilut ovat erittäin toimiva keino: voimme tutkia helposti, mitkä asiat toimivat ja mitkä eivät.
Tutustu hankkeisiimme Nopeat kokeilut kävelyn- ja pyöräliikenteen kehittämisessä Osana Helsingin seudun kävelyn ja pyöräilyn nopeiden kokeilujen ohjelmaa toteutettiin kaksi kokeiluhakua, joissa kunnat hakivat rahoitusta kokeilujen toteuttamiseen. Valitut kokeilut liittyivät esimerkiksi katutilan viihtyisyyden ja turvallisuuden parantamiseen valaistuksen ja taiteen keinoin.
Kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen edellytysten kehittäminen on tärkeää. Liikennesuunnittelulla voidaan edistää myös liikenteen sujuvuutta, ja kuljetuspalvelujen hankinnoilla voidaan vaikuttaa kuljetusten energiankäyttöön ja päästöihin.
Pyöräily on miellyttävä kulkumuoto kohtuullisilla etäisyyksillä. Kuten kävelykin pyöräily on terveellistä, minkä vuoksi pyöräilyyn kannattaa panostaa jo kansanterveydellisistä syistä. Pyöräily on myös saasteeton tapa liikkua kaupungeissa, joissa tyypillisesti on paljon ihmisiä moottoriliikenteen haitoille alttiina. Pyöräilyn lisääntyminen vähentää ruuhkia ja parantaa ilman laatua.
jatkuvan parantamisen periaatteen soveltaminen Energiansäästökeinojen tunnistaminen ja priorisointi, vastuutahojen nimeäminen ja vaikutusten arvioiminen lähtötietojen pohjalta, haastatteluin sekä asiantuntijatyöpajoissa aihepiireittäin Liikkumistarpeen minimointi asuinpaikan, toimitilan sijainti etätyö ja -neuvottelut, sähköinen asiointi Ensisijaisesti vähäpäästöiset kulkutavat kävely, pyöräily
Pyöräilyn kehittäminen tukee kaupungin hiilineutraaliustavoitetta. Kokeilulla on mahdollisuus kehittyä pysyväksi osaksi kaupunkikuvaa niin kesä- kuin talvikaudella, sanoo Haarte. Turun kaupunki pyysi tarjouksia ajalle 1.5.2018–30.4.2021, minkä jälkeen sopimusta on mahdollisuus jatkaa joko kolmella vuodella.
Nopeat kokeilut kävelyn- ja pyöräliikenteen kehittämisessä Osana Helsingin seudun kävelyn ja pyöräilyn nopeiden kokeilujen ohjelmaa toteutettiin kaksi kokeiluhakua, joissa kunnat hakivat rahoitusta kokeilujen toteuttamiseen. Valitut kokeilut liittyivät esimerkiksi katutilan viihtyisyyden ja turvallisuuden parantamiseen valaistuksen ja taiteen keinoin.
Pyöräily- ja kävelyvarusteiden ja palveluiden hankinnan tukeminen (esim. pyöräilykypärät, askelmittari, liukuesteet kenkiin, nastarenkaat, pyörähuolto). Taksin käyttö ja sen ohjeistus (erittely mahdollisuuksien mukaan: kustannukset, kilometrit, käyttö kotimaassa/ulkomailla). Kilometrikorvaukset (km, eurot) työntekijöiden omilla autoilla tehdyistä työasiamatkoista ja ohjeistus.
1