Siirry sisältöön

215 hakutulosta

245 19 – 83 % (EU:ssa minimi 35 % **) määrittelemätön palmuöljy – biodiesel kasvi- tai eläinöljyjätteestä Uusiutuva diesel 9,4 15 – 223 26 – 95 % (EU:ssa minimi 35 % **) määrittelemätön palmuöljy – uusiutuva diesel jätepuusta Diesel (B7, FAME) 9,9 – – Diesel (B20, uusiutuva diesel) 9,9 – – Maakaasu 13,9 kWh/kg 255 – Biokaasu 13,9 kWh/kg 54 – 83 67 – 79 % yhdyskuntajäte – kuivalanta Sähkö
Vety tarjoaa kuitenkin akkuja paljon paremman energiatiheyden sähkön varastoimiseen. Siksi autoteollisuus on ryhtynyt aktiivisesti kehittämään polttokennoautoja. Vedyn valmistus Vedyn yleisin valmistustapa on nykyään maakaasun höyryreformointi.
Säästämällä sähköä pienennät myös laitteen käytön kustannuksia. Kuva. Katso videolta esittely 1.3.2021 alkaen uudistuvista energiamerkinnöistä. EU:n ekosuunnitteludirektiivi ohjaa laitevalmistajia parantamaan laitteiden energiatehokkuutta.
Toimistorakennuksen energiakatselmus Toimistorakennusten energiakatselmuksissa on löydetty merkittäviä säästömahdollisuuksia sähkön-, lämmön- ja vedenkulutuksessa. Energiansäästötoimilla on säästetty energiakuluja keskimäärin 15 prosenttia. Motivan SlideShare: Energiakatselmus kannattaa – säästöjä kunnille ja pk-yrityksille from Motiva
PK-teollisuus Pienissä ja keskisuurissa yrityksissä tehdyissä energiakatselmuksissa on löydetty merkittäviä säästömahdollisuuksia sähkön-, lämmön- ja vedenkulutuksessa. Energiakatselmuksissa havaittujen säästötoimien kustannussäästö on ollut keskimäärin 16 prosenttia. Motivan SlideShare: Energiakatselmus kannattaa – säästöjä kunnille ja pk-yrityksille from Motiva
Energiansäästöä on mahdollista saada niin sähkön-, lämmön- kuin vedenkulutuksessakin. Motivan SlideShare: Energiakatselmus kannattaa – säästöjä kunnille ja pk-yrityksille from Motiva
Lue lisää 14.12.2023 Fiksu kiinteistön omistaja joustaa ja optimoi Tulevaisuudessa energiajärjestelmän arvioidaan perustuvan ennen muuta sähköön, joka tuotetaan pääasiassa aurinko- ja tuulivoimalla. Sähköistymisen rinnalla toinen suuri trendi on sektori-integraatio eli sähkö-, lämpö- ja polttoainejärjestelmien yhdistyminen yhdeksi energiajärjestelmäksi.
Uusiutuvasti tuotetun sähkön käyttäminen mahdollistaa täysin päästöttömän autoilun. Suomen keskimääräisellä sähköntuotantorakenteella sähköauton hiilidioksidipäästöt ovat selvästi pienemmät kuin vastaavalla polttomoottoriautolla eli noin 35–40 grammaa kilometriä kohden koko energiaketjun yli tarkasteltuna.
Suunnitteilla on myös sähkön tuotanto uunien hukkalämmöstä.
Generaattorissa pyörimisenergia muutetaan sähköksi, joka johdetaan muuntajaan ja edelleen sähköverkkoon. Rakenteeltaan nykyaikaiset tuulivoimalat perustuvat lentokonetekniikkaan. Suurin osa niistä on kolmilapaisia, vaaka-akselisia ja niiden roottorit kääntyvät tornissa tuulen mukaan.