Siirry sisältöön

199 hakutulosta

Omakäyttöjen jakaumat  esitetään kokonaisuutena voimalaitoksen sankey‐diagrammissa (sähkö, vesi). 
Polttokennoauto toimii sähköllä, mutta sen suorituskyky lähenee polttomoottoriauton suoritusarvoja.
Sähkön kuormituksen vaihtelu voidaan selvittää • pyytämällä tuntitehot sähköenergian jakeluverkon haltijalta, sähkön myyjältä tai muusta kulutusseurannasta, jos kohteessa on tuntitehon rekisteröivä mittaus • mittaamalla sähkön kuormituskäyrä erillisellä mittaus- ja tiedonkeruulaitteistolla • selvittämällä yö- ja päiväaikainen tehonkäyttö tehostetulla sähkömittarin luennalla, joka voidaan
Sähköinen ja vesikiertoinen lattialämmitys Sähköistä lattialämmitystä säädetään erityisesti pesutiloissa usein yhdistelmätermostaatilla, joka mittaa lattian lämpötilaa ja huonelämpötilaa. Vesikiertoista lattialämmitystä säädetään pääasiassa muuttamalla lämmitysveden lämpötilaa ulkolämpötilan perusteella.
Osallistuminen sähkön ja lämmön kulutusjoustoon – Kulutusjousto hyödyttää energiayhtiötä verkon tasapainotuksessa. Lisäksi kuluttajalla on mahdollisuus pienentää energiakustannuksia.
Pystyasennuksessa paneelit tuottavat keväällä ja syksyllä myös päivän aikana tasaisemmin ja enemmän sähköä kuin optimikulmaan asennetut paneelit.
Voimalaitossuunnittelu Oy      Lasse Lämpö  Simo Sähkö      Energia‐analyysin vastuuhenkilö,  Lämpöteknisen osan vastuuhenkilö  sähköteknisen osan vastuuhenkilö  Nro 123 (sähkö)  Nro 456 (lämpö)        Yhteystiedot    Voimalaitossuunnittelu Oy  PL 123  FI‐12345 Mallila  Suomi, Finland  Puh. +358 12 345 678  Fax +358 12 345 678  E‐mail: voimalaitossuunnittelu@vl‐suunnittelu.fi      Sisältö
Sähkön hintana on säästölaskelmissa käytetty kiinteistösähkön nykyistä hintaa.
Päästölaskennassa käytetään sähkön osalta Suomen valtakunnallista sähköntuotannon kasvihuonekaasujen päästökerrointa CO2data-palvelusta ja kaukolämmön osalta kaukolämpöyhtiökohtaista hyödynjakomenetelmällä laskettua kasvihuonekaasujen päästökerrointa.
Sähkömoottori saa energiansa ajoakustosta, jonka turvin voidaan haluttaessa ajaa lyhyitä matkoja kokonaan sähköllä. Akustoa ladataan ajon aikana moottorijarrutuksissa ja lisäksi polttomoottorin voimin kevyissä ajotilanteissa. Sähkömoottorin ansiosta hybridiautossa pärjätään pienemmällä polttomoottorilla, jota lisäksi pystytään käyttämään ihanteellisella kuormituksella.