5 hakutulosta
Näytä hakutuloksia aihealueittain
Suomessa työkoneeksi laskettavia laitteita on arvioitu olevan noin 2,5 miljoonaa, joista noin 0,5 miljoonaa käyttää polttoaineenaan dieseliä tai moottoripolttoöljyä. Noin 90 prosenttia työkoneiden päästöistä tulee moottoripolttoöljyn käytöstä. Koulutus on avainasemassa todellisen muutoksen aikaansaamiseksi, toteaa johtava asiantuntija Juha Ala-Hiiro Teknisen Kaupan Liitosta.
Rudus Oy, Yhteenveto tuloksista Kiviaineksen lämmitys (Turbohöyryn korvaus) 1. 2. 3. 4. 5. 6. 16 Nykyisen Turbon käyttövoiman vaihto uusiutuvaan dieseliin: Uusia laiteinvestointeja ei tarvittaisi. Edullinen muutos, jolla saavutettaisiin jopa 90 % CO2-päästövähennykset, mutta polttoaine on kalliimpaa. Kuuman veden tuotanto olisi edelleen yhteydessä Turbohöyryn tuotantoon.
Turbohöyry). v Nykyisen Turbon käyttövoiman vaihto uusiutuvaan dieseliin: Uusia laiteinvestointeja ei tarvittaisi. Edullinen muutos, jolla saavutettaisiin jopa 90 % CO2-päästövähennykset, mutta polttoaine on kalliimpaa. Kuuman veden tuotanto olisi edelleen yhteydessä Turbohöyryn tuotantoon.
Mikäli noin puolet uusista trukeista on polttoainekäyttöisiä ja näiden keskimääräinen polttoaineenkulutus on 4 l/h (laskettu dieselinä) ja käyttöä jokaisella trukilla on noin 3000 h/a, niin näiden trukkien polttoaineenkulutus olisi noin 0,2 TWh.